عصر بازار

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار ‌خواستار شد

همکاری کارفرمایان در بازپرداخت تسهیلات خرید کالای کارگران

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور پیشنهاد کرد: کارفرمایان مسئولیت بازگشت اقساط تسهیلات خرید کالای کارگران را با کسر از حقوق ماهانه برعهده بگیرند و در صورت اتمام قرارداد کار، تضامین لازم همچون سفته از نیروی کار اخذ کنند.

همکاری کارفرمایان در بازپرداخت تسهیلات خرید کالای کارگران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحمت‌الله پورموسی با اشاره به اعطای وام خرید کالای با دوام به کارگران،‌ اظهار کرد: این موضوع در جلسه‌ای که با وزیر کار داشتیم مطرح و مورد استقبال تشکل‌های کارگری واقع شد اما به نظر می‌رسد که نسبت به ضمانت و بازگشت اقساط تسهیلات نگرانی‌هایی وجود دارد.

    وی افزود: طبعا کارمندان چون در سیستم دولتی هستند بازگشت اقساط‌شان راحت‌تر است، مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی هم چون از سازمان تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، در صورت عدم پرداخت اقساط امکان برداشت از حقوق آنها وجود دارد، ولی کارگران اکثرا با قرار‌دادهای کوتاه‌مدت مشغول کار هستند و اگر این قرار‌داد‌ها به نوعی منقضی شود یا کارگر با خاتمه قرار‌داد و پایان کار مواجه شود طبعا با ضمانتی برای پرداخت اقساط وجود داشته باشد.

    دبیر کل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، اعطای وام و تسهیلات خرید کالا را مرهمی برای قشر ضعیف و آسیب‌پذیر کارگری دانست و تصریح کرد: در جریان فروش اقساطی خودرو کارگران نتوانستند در این طرح ثبت نام کنند و از وام خرید خودرو بهره‌مند شوند، بنابراین باید راهکاری اندیشیده شود که حداقل از تسهیلات خرید کالا محروم نمانند.

    وی گفت: تشکل‌های کارگری آمادگی همکاری با وزارت کار در این زمینه را دارند ولی اگر کارگری از یک واحد تولیدی اخراج یا تعدیل شود در آن صورت شورای اسلامی کار چه تضمینی می‌تواند بدهد؟

    دبیر کل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور پیشنهاد کرد: به منظور سهولت پرداخت اقساط تسهیلات، کارفرمایان در محیط‌های کاری مسوولیت بازگشت اقساط را بپذیرند و از حقوق و دستمزد ماهیانه کارگر کسر کنند و در صورتی که به فسخ رابطه کاری با کارفرما یا پایان‌کار کارگر در محیط کار منجر شد تضامینی از کارگر مثل سفته یا چک بگیرند.

    پورموسی در پایان گفت: متاسفانه کارگرانی هستند که چند ماه است حقوق نگرفته‌اند و تاکید ما این است که در چنین موضوعاتی در اولویت قرار بگیرند، چرا که قشر آسیب‌پذیر کارگر به شدت نیازمند این تسهیلات و کمک‌های اعتباری است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو