عصر بازار

با حمایت بانک پاسارگاد و شرکت شناسا صورت گرفت

ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی (۳) توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران

عصر اعتبار- تیم خودروی خورشیدی دانشکده فنی دانشگاه تهران، با حمایت بانک ‌پاسارگاد و مشارکت شرکت شناسا به عنوان شرکت تخصصی سرمایه‌گذاری ماجراجویانه گروه مالی پاسارگاد، خودرو خورشیدی غزال ایرانی (۳) را با طراحی جدید ساخت.

ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی (۳) توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این پروژه از سال 1393 آغاز شد و در نهایت جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی استرالیا 2015 که از تاریخ 26 مهر تا  4 آبان 1394 با شرکت 46 تیم از 25 کشور مطرح جهان برگزار شد، به مرحله بهره‌برداری رسید. این خودرو به عنوان اولین خودروی خورشیدی دو سرنشین ایرانی، دارای 4 چهار چرخ و دو موتور الکتریکی است که توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران، به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران، طراحی و در این مسابقات شرکت داده‌شد.
    بر اساس این خبر، خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) در پیست سرعت در شهر داروین بین 12 تیم شرکت‌کننده در کلاس کروزر (Cruiser class) مقام سوم را بدست آورد. همچنین این خودرو در مسابقات 3000 کیلومتری (از شهر داروین به آدلاید در استرالیا) مقام هفتم را در طی مسافت بدست آورد. تیم‌های آیندهوون از هلند، کوگاکویین ژاپن، بوخوم آلمان، سان سویفت استرالیا، دانشگاه مینوستای آمریکا و لودز لهستان به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند.
    گفتنی است مسابقات بین‌المللی خودرو خورشیدی در استرالیا در 3 دسته (class) اصلی برگزار شد. دسته (Adventure class) خودروهای سه چرخ تک سرنشین که قدیمی‌ترین طراحی است. دسته دوم (Challenger class) خودروهای 4 چرخ تک سرنشین و دسته
    (Cruiser class) خودروهای چهار چرخ دو سرنشین به بالا که جدیدترین طراحی‌ها در این دسته شرکت نمودند. 
    پروژه طراحی و ساخت خودرو خورشیدی نیز در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران از سال 1383 در دانشکده مهندسی مکانیک آغاز شد و اولین خودرو خورشیدی کشور به نام غزال ایرانی (1) در سال 1384 با موفقیت طراحی و ساخته شد. خودرو خورشیدی غزال ایرانی (2) نسل بعدی از این خودرو بود که در دانشگاه تهران و با همکاری دانشکده‌های مهندسی مکانیک و برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی در سال 1387 ساخته شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی