عصر بازار

مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی:

بیش از ۲.۵ درصد تراکنش ناموفق غیر مجاز است

عصر اعتبار- واقعیت این است که طی سالیان گذشته کیفیت ارائه خدمات ما در حد صد در صد نبوده و شبکه بانکی ما اعم از شبکه شتاب و غیره درحوزه مالی در طول روز با مشکلاتی همراه بوده است .

بیش از ۲.۵ درصد تراکنش ناموفق غیر مجاز است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد بیگی در خصوص نقشه راه بانک های کشور اظهار داشت: در پروژه نقشه راه 1404 سعی شده تا از مشاورین خارجی که در پروژه های بانکداری کشورهای مالزی ، هنگ کنگ و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دبی تجربه داشته اند بهره برده و از تجربیات آنها استفاده کنیم تا آزمون و خطایی در این زمینه نداشته باشیم.

    وی افزود: واقعیت این است که طی سالیان گذشته کیفیت ارائه خدمات ما در حد صد در صد نبود و شبکه بانکی ما اعم از شبکه شتاب و غیره درحوزه مالی در طول روز با مشکلاتی همراه بوده است .

    بیگی تصریح کرد: درحال حاضر پایش تراکنش شبکه بانکی مان در طول روز 98.5 درصد است یعنی بانکها تا 2.5 درصد مجازند تا تراکنش ناموفق داشته باشند و بیش از این رقم باید بانک عامل هزینه هایی که مشتریان به بانک مرکزی تحمیل می کنند را تقبل کند.

    وی ادامه داد: هر چند ممکن است این توافق نامه ارائه خدمات در کشورهای دیگر به جای 98.5 درصد 99.5 درصد باشد ما نیز باید تلاش کنیم به این رقم دست یابیم و قطعا برای اینکه ما به این عدد دست پیدا کنیم نیازمند کار زیادی هستیم.

    مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی گفت: از سال 92 بحث ثبات ارائه خدمات و امنیت در حوزه پرداخت در بانک مرکزی مطرح شده و ما به جای اینکه بیشتر به گسترش خدمات فکر کنیم به تعمیق خدمات فکر می کنیم و اینکه این خدمات باثبات بهتری به مشتریان ارائه شود.

    وی تصریح کرد: اخیرا برای افزایش اعتبار بانکها صندوقی در بانک مرکزی تاسیس شده تا اطمینان مردم را در خصوص تراکنش های ناموفقی که صورت گرفته و برخی را دچار خسران کرده و باعث زیان شده جبران کند در این مسیر از یک طرف به ارتقاء خدمات بانکی و از سوی دیگر به جلب اطمینان مردم می پردازیم.

    مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی در خاتمه افزود: مسئله مهم در تدوین نقشه راه بانکهای کشور انطباق این نقشه با استانداردهای بین المللی است این موضوعی است که شاید طی سالیان گذشته به خاطر عدم ارتباط ما با سایر کشورها مغفول واقع شده است اما امروز این موضوع یک الزام است و اگر اتفاقی در این حوزه رخ ندهد قطعا توسعه محصولات آتی و استفاده از زیرساخت های بین المللی در آینده دچار مشکل خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی