عصر بازار

یک مقام مسئول کارگری پیشنهاد کرد

حساب یارانه‌ها ضامن بازپرداخت تسهیلات خرید کالای کارگران

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور پیشنهاد کرد: دولت ضمانت اقساط تسهیلات خرید کالای کارگران را به حساب یارانه‌های آنها متصل کند تا در صورت عدم بازگشت پول، از محل یارانه‌ها کسر شود.

حساب یارانه‌ها ضامن بازپرداخت تسهیلات خرید کالای کارگران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد موضوع اعطای وام خرید کالای با دوام به کارگران حل شده است و مشکلی در دادن وام به بازنشستگان تامین اجتماعی وجود ندارد چون اکثرا حقوق بگیر تامین اجتماعی هستند و وضع دریافتی و پرداختی آنها مشخص است.

    وی ادامه داد: اما در مورد کارگران علیرغم تاکید بر پرداخت تسهیلات، هنوز به راهکار مشخصی در نحوه بازگرداندن اقساط نرسیده‌ایم و دولت به دنبال تضمین بازگشت تسهیلات است.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، از کارگران به عنوان سنگربانان اقتصاد مقاومتی نام برد که همواره در ناملایمات زندگی با حداقل‌ها سپری کرده‌اند و افزود: درحال حاضر بیشتر کارگران یارانه بگیرند و حقوقشان به گونه‌ای نیست که یارانه آنها قطع شود بر این اساس یکی از پیشنهادات این است که دولت ضمن تسهیل پرداخت وام خرید کالا به کارگران، ضمانت اقساط تسهیلات را به حساب یارانه‌ها متصل کند تا در صورت عدم بازگشت پول، از محل یارانه‌ها کسر شود.

    به گفته این مقام مسوول کارگری، بیش از 70 درصد کارگران با کارفرمایان خود ارتباط مستقیم دارند و کارفرما می‌تواند ارتباط مزدی کارگر را تایید کند لذا در بازگشت اقساط این دسته کارگران مشکلی وجود ندارد.

    ابوی متذکر شد: تنها در مورد بخشی از کارگران مانند رانندگان و کارگران ساختمانی که ارتباط مستقیم با کارفرما وجود ندارد باید راهکار مشخصی در خصوص کسر از حقوق و تضمین بازگشت وام دیده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی