عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن:

اعتبارسنجی بانک های جهان برپایه دارایی است/نظام بانکی ایران وثیقه محور

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن گفت: در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان تامین مالی ساختاریافته مبتنی بر دارایی افراد است، نظام بانکی کشور مبتنی بر وثیقه بوده و برای اعتبارسنجی مشتری، به وثیقه آنها توجه می شود.

اعتبارسنجی بانک های جهان برپایه دارایی است/نظام بانکی ایران وثیقه محور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد هاشم بت شکن روز دوشنبه در پانزدهمین همایش توسعه مسکن در ایران افزود: بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای ، همواره برای تامین منابع مالی به دنبال ارائه راهکارهای جدید مالی بدون اتکا به منابع بودجه است تا بتواند با استفاده از دارایی های موجود، منابع مالی بخش مسکن را تامین کند.
    وی یادآور شد: سرمایه تودیعی سهام داران، وام خطوط اعتباری، استفاده از اوراق بدهی ، اوراق مشارکت و استفاده از منابع مالی نهادهای بین المللی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
    به گفته مدیرعامل بانک مسکن ، سال 2012 استفاده از وام های توسعه ای در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفت و برای تامین مالی پروژه های مختلف در سال 2012 از محل مدیریت دارایی ها، 80 میلیارد دلار برای پروژه های عمرانی تامین مالی شده و 10 میلیارد دلار آن نیز از محل انتشار اوراق قرضه بود.
    پانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران با حضور اساتید، مسئولان دستگاه های اجرایی و متخصصان کشورمان روزهای دوم و سوم آذرماه سال جاری در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می شود و 7 میزگرد تخصصی مسایل و مشکلات حوزه ساخت و ساز کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی