عصر بازار

پیش بینی ریزش اونس به زیر ۱۰۰۰ دلار

بازار آتی سکه در رکود می‌ماند

عصر اعتبار- وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا از فردا در حالی به ۹۵۰ هزار تومان کاهش می یابد که با توجه افق ناامید کننده بازار طلای جهانی برخی تحلیل ها از ریزش قیمت اونس از ۱۰۰ دلار حکایت دارد.

بازار آتی سکه در رکود می‌ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، از فردا سه شنیه وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا با توجه به کاهش قیمت تسویه روزانه قرادادهای فعال بورس کالا در روزهای اخیر از یک میلیون به 950 هزار تومان کاهش می یابد.

    دورنمای ناامید کننده بازارهای جهانی و افزایش انتظارها برای رشد قیمت دلار در برابر سایر ارزهای رایج دنیا باعث شده تا اکنون تحلیل گران از کاهش قیمت جهانی اونس به کمتر از 1000 دلار سخن بگویند.

    در  همین رابطه علی دهدشتی ، تحلیلگر بازارهای بین المللی در گفتگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس معتقد است: برخی تحلیل ها نشان می دهند چنانچه اونس طلا در بازار هانی از محدوده قیمت 1035 دلار سقوط کند باید ریزش قیمت ها به کمتر از 1000 دلار را برای اونس انتظار داشت.

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارند با اشاره به آخرین وضعیت بازارهای جهانی گفت: اخبار اقتصادی مثبت ایالات متحده امریکا به ویژه در حوزه های تولید و اشتغال بیش از دیگر نماگرهای اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و شاخص های اقتصادی نیز بالاتر از انتظار ها قرار گرفته است که همگی بر تقویت بیشتر ارزش دلار در برابر سایر ارز های جهانی حکایت دارد.

    وی افزود: از آنجایی که قیمت سکه در ایران وابسته به نرخ روز دلار و طلای جهانی است همواره تقاضا در بازار نقدی  آتی سکه بر اساس تغییرات این دو مولفه شکل می گیرد.

    دهدشتی با اشاره به شیب نزولی قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی عنوان کرد: باید انتظار افت قیمت سکه طلا در بازار داخلی و به تبع آن بازار آتی را داشت.

    این تحلیگر در برابر این پرسش که آیا با توجه به انتظار برای افزایش نرخ ارز و نیاز دولت برای جبران کسری بودجه خود از این محل می توان به رشد قیمت ها در بازار طلا امید وار بود؛ پاسخ داد: با توجه به سیاست های دولت در زمینه کنترل تورم و افزایش نرخ ارز به دلیل تورم زا بودن چندان تمایلی برای افزایش نرخ ارز در بازار داخلی وجود نخواهد داشت.از سویی دیگر با آزاد شدن درآمد های ارزی کشور تا یک ماه آینده این نگرانی برای دولت وجود خواهد داشت که تورم ناشی از آن به زیان همه سیاست های اقتصادی دولت تمام شود. بنابراین انتظار چندانی برای نوسانی شدن قیمت ارز در بازار داخلی وجود نداشته و همگام با سیاست شناور مدیریت شده این بازار با شیب ملایمی از قیمت ها روبرو خواهد بود.

    وی بر این باور است شیب قیمت طلای جهانی همچنان نزولی است و در میان مدت اتفاق جدیدی برای بازار نقدی و آتی سکه طلای ایران رخ نخواهد داد.

    بر اساس این گزارش، در بازار قراردادهای آتی سکه طلای بورس کالا تا لحظه انتشار این خبر روند معاملات در روندی متعادل و در دامنه نوسان منفی قیمت ها در جریان بوده و در بالاترین رقم نرخ هر قرارداد اتی سکه برای تحویل در اردیبهشت ماه 95 مبلغ 917 هزار تومان تعیین شده است.

    نرخ هر قرار داد آتی سکه برای تحویل در سررسید دی ماه و اسفند ماه امسال نیز به ترتیب به قیمت 910 هزار تومان و 914 هزار تومان در حال معامله است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو