عصر بازار

قیمت طلا به ۱۰۷۲ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۷۲ دلار و ۲۰ سنت رسید، اما فاصله چندانی با رقم ۱۰۶۴ دلار و ۹۵ سنتی که هفته گذشته به ثبت رسیده بود و پایین ترین رقم از فوریه ۲۰۱۰ تاکنون بود نداشت.

قیمت طلا به ۱۰۷۲ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار و افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی موجب شده که قیمت پلاتین به پایین ترین رقم در 7 سال گذشته برسد، قیمت طلا و نقره امروز به نزدیکی پایین ترین رقم ها در 6 سال گذشته رسیدند.

    خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری در بازار فلزهای گرانبها در آستانه افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز به قیمت ها آسیب زد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1072 دلار و 20 سنت رسید، اما فاصله چندانی با رقم 1064 دلار و 95 سنتی که هفته گذشته به ثبت رسیده بود و پایین ترین رقم از فوریه 2010 تاکنون بود نداشت.

    قیمت نقره پس از رسیدن به 13 دلار و 86 سنت در روز دوشنبه که پایین ترین رقم از اوت 2009 تاکنون بود، اندکی افزایش یافت.  قیمت پلاتین هم به 831 دلار و 80 سنت رسید که پایین ترین رقم از دسامبر 2008 تاکنون بود.

    رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «محتکران انتظار دارند نرخ بهره در ماه آینده افزایش یابد، بنابراین دارند طلاهای خود را می فروشند.»

    ارزش دلار آمریکا روز دوشنبه به دلیل امیدواری به افزایش نرخ بهره به بالاترین رقم در 8 ماه گذشته رسید. تقویت ارزش دلار موجب می شود کالاهای قیمت گذاری شده به دلار برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شود.

    جان ویلیامز، رئیس شعبه سان فرانسیسکوی فدرال رزرو روز شنبه گفت، تا زمانی که آمارهای اقتصادی آمریکا ناامید کننده نباشد، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده زیاد است.

    لئونگ افزود: «تقاضای فیزیکی فعلا اندکی تاثیر مثبت بر بازار طلا دارد، اما این تاثیر زیاد نیست.» حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا  روز دوشنبه به 655.69 تن رسید که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی