عصر بازار

رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

مشمولان سهام عدالت مهرماه سال آینده از مانده بدهی خود اطلاع می یابند

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان به موجب قانون، مهر ماه سال آینده به مشمولان سهام عدالت اعلام مانده بدهی خواهد کرد.

مشمولان سهام عدالت مهرماه سال آینده از مانده بدهی خود اطلاع می یابند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، پوری حسینی در مورد وضعیت مشمولان دارای سهام عدالت گفت: با رسیدن به پایان سال جاری، آخرین دوره مالی شرکت های سرمایه پذیر را تجربه می کنیم که بر این اساس با توجه به برگزاری فصل مجمع عمومی در تیر ماه 95، شرکت ها تا چهار ماه فرصت دارند صورت های مالی منتهی به پایان اسفند 94 را رسیدگی و سود را تصویب و تقسیم کنند.

    پوری حسینی تاکید کرد : سازمان خصوصی سازی تا 31 تیرماه 95 نیز از اینکه چه میزان سود سهام عدالت از محل تقسیم سود شرکت های سرمایه پذیر برای مشمولین به خرانه ریخته می شود باید اطلاع پیدا کند.

    به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی، پنج شرکت هستند که سال مالی آنها تا 31 خرداد و شهریور است از آنها خواسته ایم تا پایان شهریور ماه سال آینده سودی که برای مشمولین تقسیم می شود را مشخص کنند و ما نیز طبق قانون اوایل مهر ماه سال آینده برای مشمولین سهام عدالت مانده بدهی اعلام خواهیم کرد .

    وی اظهار داشت: البته بعید است تا پایان سال مالی یعنی شهریور ماه یک میلیون تومان اقساط سهام عدالت مشمولین از محل سود این سهام تسویه شود؛ با این حال مشمولین سال آینده پس از اعلام مانده بدهی شرکت ها شش ماه فرصت دارند از محل آورده نقدی مبلغ را تهیه کنند تا ما هم بتوانیم مقدمات ازاد سازی سهام را برنامه ریزی کنیم .

    پوری حسینی گفت: تا پایان سال 95 به مشمولین سهام عدالت فرصت می دهیم باقی بدهی خود را از محل آورده نقدی خودشان تامین کنند و به سازمان خصوصی سازی بدهند و بر این اساس برای این دسته از مشمولین همه سهام عدالت را آزاد می کنیم و برای سایرین متناسب با جمع دو عدد سود سهام تقسیم شده به اضافه آورده نقدی آنها ،سهام آزاد و قابلیت خرید و فروش پیدا می کند.

    وی با بیان اینکه این روند تا پایان سال 95 بطول می انجامد گفت: در اوایل سال 96 قادر خواهیم بود برای هر یک از مشمولان صورت حساب صادر و میزان پول و سهم آزاد شده را در آن مشخص کنیم تا مشمولین بتوانند سهام عدالت خود را خرید و فروش کنند و از مزایای آن استفاده نمایند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی