عصر بازار

رونق دوباره صادرات طلا از مشهد بعد از ۱۵ سال

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد از رونق دوباره صادرات طلا از مشهد بعد از ۱۵ سال خبر داد.

رونق دوباره صادرات طلا از مشهد بعد از ۱۵ سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، باقر معبودی نژاد گفت: در دو هفته اخیر دو محموله بزرگ 30 کیلوگرمی طلای ساخته شده از شهر مشهد به کشور امارات متحده عربی صادر شده است.
    وی بیان کرد: با استقرار گمرک ویژه صادرات طلا در مشهد مشکلات قانونی پیشین که صادرکنندگان را از انجام کار بازداشته بود، رفع و صادرکنندگان به صادرات دوباره طلای ساخته شده از این شهر ترغیب شدند.
    وی اظهار کرد: بازارهای خوبی در کشورهای اطراف برای صادرات طلا وجود دارد و حتی مسئولان اتحادیه های طلا و جواهر شهرهای هرات و کابل افغانستان در سفری که اخیرا به مشهد مقدس داشتند خواستار سالانه 15 تن از طلای صادراتی این شهر شدند.
    رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد گفت: پیشتر طلایی که از مشهد صادر می شد، معادل آن شمش خام وارد می گشت و برای صادرکننده ارزش افزوده 9 درصدی به دنبال داشت و پس از اینکه شمش وارداتی ساخته می شد بازگشت ارزش افزوده 9 درصدی بسیار دیر انجام می گرفت.
    معبودی نژاد افزود: متاسفانه قوانین دست و پاگیر و تعویق درازمدت بازگشت ارزش افزوده صادرکنندگان طلا را از صادرات این محصول دلسرد کرده بود.
    وی بیان کرد: با قانون جدید به جای شمش طلا معادل صادرات انجام گرفته ارز وارد کشور می شود که اشتغالزایی مطلوبی را نیز به دنبال دارد و صادرکنندگان را نسبت به صادرات طلا ترغیب می کند.
    وی با اشاره به فعالیت یکهزار و 400 واحد طلاسازی در مشهد، اظهار کرد: طلای خامی که از معادن خراسان رضوی استخراج می شود توسط طلاسازان به زیورآلات زیبا تبدیل می گردد که به لحاظ کیفیت ساخت قابل رقابت با کشورهای دیگر جهان هستند.
    معبودی نژاد میزان طلای قاچاق در بازار مشهد را نیز کمتر از پنج درصد دانست و گفت : بیشتر طلایی که توسط طلاسازان مشهدی ساخته می شود، از معادن خراسان رضوی استخراج شده است.
    ذخیره قطعی کانسنگ طلادار با عیار متوسط 1.7 پی.پی.ام در خراسان رضوی حدود 11 میلیون تن و ظرفیت اسمی پروانه های بهره برداری معادن طلا نیز 306 کیلوگرم در سال است.
    طلا از کانسنگ استخراج می شود که شیوه جداسازی آن به صورت ذوب سنگ صورت می گیرد و از هر تن کانسنگ حداکثر دو گرم طلا به دست می آید.
    متوسط عیار طلای استان خراسان رضوی یک گرم در تن است و کانسنگ طلا از معدن به روش انفجاری جدا شده و توسط اسید شسته می شود.
    خراسان رضوی پس از استانهای اصفهان و آذربایجان غربی رتبه سوم را از نظر برخورداری ذخایر طلا در ایران دارد و طلای آن به صورت خام یا در قالب طلای دست ساز به خارج از کشور صادر می شود.

     جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو