عصر بازار

با مراجعه به تمامی بانک‌ها

تسهیلات بانکی دوهزار میلیارد ریالی به صادرکنندگان اعطا می‌شود

عصر اعتبار- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از اعطای تسهیلات بانکی دوهزار میلیارد ریالی به صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی خبر داد.

تسهیلات بانکی دوهزار میلیارد ریالی به صادرکنندگان اعطا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، آقای محمدرضا مودودی افزود: در راستای اجرای قانون بودجه سال 1394 و آیین نامه اجرایی هیات وزیران و در راستای حمایت از تولیدات صادراتی، بودجه‌ای معادل دو هزار میلیارد ریال برای ارایه یارانه تسهیلات بانکی اعطایی به اشخاص حقیقی و حقوقی صادرکننده کالاهای غیرنفتی با فناوری و ارزش افزوده بالا و نیز صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی اختصاص یافت.

    وی با اشاره به اینکه پرداخت این کمک سود با هدف حمایت از صادرات غیرنفتی صورت می‌گیرد، یادآور شد: این یارانه فقط به صادرکنندگانی تعلق می‌گیرد که محصولات و خدمات صادراتی‌شان ایجاد ارزش افزوده می‌کند و به کمک این یارانه می‌توانند قدرت رقابت‌پذیری خود را در بازارهای بین‌المللی افزایش دهند.

    آقای مودودی در ادامه افزود: بانک توسعه صادرات، بانک عامل تخصصی معرفی شده است، اما صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به تمامی بانک‌ها و اخذ تسهیلات و ارائه مستندات صادراتی خود از این یارانه بهره‌مند شوند.

    وی با تاکید بر اینکه ضمانت‌نامه‌های صادراتی ارزی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز که از کمیته ماده 19 مجوز دریافت کرده‌اند، مشمول تخصیص این یارانه می‌شوند، گفت: شرط محدودکننده برای تخصیص یارانه فقط خصوصی بودن بنگاه‌های صادراتی و گروه‌های کالایی با ارزش افزوده بالا است.

    آقای مودودی ادامه داد: شرکت‌ها، مؤسسات و بنگاه‌هایی که موضوع مواد 4 و 5 قانون محاسبات عمومی کشور محسوب می‌شوند، مشمول مزایای این طرح حمایتی نمی‌شوند.

    معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت همچنین افزود: تمامی تسهیلات دریافتی از بانک‌ها که در سال 94 سررسید نشده‌اند و مبالغ آنها صرف صادرات کالای غیرنفتی شده باشد، می‌توانند از این یارانه بهره‌مند شوند و مبلغ یارانه فقط برای دوره قرارداد تسهیلاتی قابل محاسبه است.

    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سقف دریافت تسهیلات فوق را تا 3 میلیارد ریال برای شرکت‌های صادرکننده کالاهای غیرنفتی و تا پنج میلیارد ریال برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و صادرکنندگان نمونه و ممتاز سه دوره قبل عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: فهرست گروه‌های کالایی مورد تائید سازمان و نیز اسامی صادرکنندگان نمونه و ممتاز ملی به بانک عامل اعلام خواهد شد.

    مودودی اظهار امیدواری کرد: با اعطای این تسهیلات، صادرات غیرنفتی رونق گرفته و انگیزه بخش خصوصی برای توسعه بازارهای ارزش‌آفرین افزایش یابد.

    گفتنی است، میزان یارانه تخصیصی به بهره بانکی تسهیلات دریافتی، حدود 6 درصد تعیین شده است و صادرکنندگانی که اسناد مثبته صادراتی خود را به موقع به بانک عامل ارائه دهند، می‌توانند ظرف کمتر از یک هفته از تاریخ تائید اسناد صادراتی، یارانه فوق را دریافت کنند.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی