عصر بازار

بهمنی هشدار داد:

دلالان و سفته بازان، منتظر ضربه بانک مرکزی باشند

اعتبار- رییس کل بانک مرکزی از برنامه جدید این بانک برای کاهش ۹۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد خبر داد و گفت: قیمت این نوع ارز را بسیار پایین‌تر از قیمت قبلی آن در بازار خواهیم کرد.

دلالان و سفته بازان، منتظر ضربه بانک مرکزی باشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۱:۱۴

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از مهر، محمود بهمنی برنامه بعدی که در بازار ارز کشور ازسوی بانک مرکزی اجرایی خواهد شد را ادامه روند کاهشی نرخ دلار اعلام کرد و گفت: روند کاهشی نرخ دلار تا جایی پیش خواهد رفت که در بازار هیچ گونه تفاوت قیمت ارزی وجود نداشته باشد و تعادل در بازار ارز ایجاد شود.

    رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فعلا روند نرخ دلار در بازار ارز کاهشی است، تصریح کرد: در پایان ساعات روز گذشته - شنبه- قیمت دلار به مرز 1190 تا 1188 تومان رسید که این امر نشان دهنده کاهش یافتن قیمت 60 تومانی دلار در روزهای اخیر است.

    وی برنامه بعدی بانک مرکزی را کاهش 90 تومان دیگر قیمت دلار در بازار آزاد اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی در روزهای اخیر بازار ارز را رصد کرده در روزهای آینده نیز این کار را ادامه خواهد داد.

    بهمنی تاکید کرد: بانک مرکزی تصمیم دارد که قیمت دلار را بسیار پایین تر از قیمت قبلی دلار در بازار برساند، یعنی قیمت را پایین تر از قیمتی که پیش از اجرای برنامه تک نرخی کردن قیمت دلار در بازار ازسوی بانک مرکزی اجرا شد، برساند.

    رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که اگر بانک مرکزی تصمیم داشت که نرخ دلار را به پایین تر از قیمت قبلی برساند، پس چرا قیمت دلار را ناگهان افزایش شدیدی داد؟ گفت: بانک مرکزی با این کار می خواست بازار را تست کند و ببیند که بازار تا چه اندازه کشش دارد تا فاصله قیمت دلار دولتی و آزاد از بین برود.

    وی در پاسخ به این سوال که هنوز تفاوت قیمت بین دلار دولتی و آزاد وجود دارد و دلالان در بازار ارز جولان می‌دهند، اظهارداشت: برنامه جدید ارزی بانک مرکزی به دلالان و سفته بازان بازار ارز و دلار ضربه می زند، همین جا اعلام می کنم که دلالان و سفته بازان با اجرای سیاست های ارزی بانک مرکزی ضرر خواهند کرد.

    بهمنی با بیان اینکه بانک مرکزی به هیچ وجه مسوول ضرر و زیان این عده از افراد نیست، افزود: بانک مرکزی قصد دارد که در آینده از سایر ابزارها از جمله افزایش نرخ سود سپرده ها برای تعادل بخشی به بازار ارز استفاده کند.

    وی از برنامه بانک مرکزی برای ارائه مجدد پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده های بانکی به شورای پول و اعتبار خبرداد و افزود: بانک مرکزی در نظر دارد که نرخهای سود سپرده های بانکی را با توجه به شرایط افزایش دهد.

    رییس کل بانک مرکزی دلیل این کار را ایجاد انگیزه در مردم و سپرده گذاران برای سپرده گذاری در بانکها عنوان و بیان کرد: تقاضای کاذب بازار ارز را با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی از بین خواهیم برد.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو