عصر بازار

معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:

اگر از اتباع افغانستانی شهریه‌ مدارس دریافت نشود،خانواده‌های ایرانی معترض می‌شوند

عصر اعتبار- معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اینکه ایران در بحث آموزش و بهداشت خدمات شایسته‌ای را به اتباع افغانستانی‌ها ارائه کرده است،گفت: اگر از اتباع افغانستانی شهریه‌ مدارس دریافت نشود، خانواده‌های ایرانی معترض می‌شوند.

اگر از اتباع افغانستانی شهریه‌ مدارس دریافت نشود،خانواده‌های ایرانی معترض می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدعلی صالحی در پنل الزامات تحقق فرمان رهبر انقلاب درباره توسعه عدالت آموزشی کودکان مهاجر که در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: ایران در بحث آموزش، بهداشت و امنیت خدمات شایسته‌ای را به مهاجران افغانستانی ارائه کرده است.

    وی افزود: طبق آمار وزارت آموزش و پرورش درسال تحصیلی گذشته 340 دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران تحصیل می‌کردند و با توجه به رهبر معظم انقلاب امسال 48 هزار نفر از دانش آموزان افغانستانی غیرمجاز در مدارس ثبت نام شدند. همچنین 40 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی از اتباع خارجی داریم.

    معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب تمام اتباع باید آموزش ببینند. در این زمینه دو نظر در کشور وجود دارد. نظر نخست می‌گوید اگر به افراد غیرمجاز خدمات بدهیم باعث می‌شود غیرمجازهای جدیدی وارد کشور شوند و این موضوع رونق گسترش قاچاق انسان را منجر می‌شود. همچنین مخالفان معتقدند ایران تا اندازه‌ای گنجایش دارد. هم اکنون بسیاری از شهروندان ایرانی بیکار هستند و این موضوع منجر به تضارب ایرانیان بیکار و کارگران افغانستانی شده است.

    صالحی ادامه داد: کشورهای اروپایی که مهاجران را پذیرش می‌کنند مورد حمایت سازمان‌های بین المللی قرار می‌‌گیرند. هم اکنون اروپایی‌ها مهاجران خود را در کمپ نگهداری می‌کنند و سازمان‌های بین الملل بخشی از هزینه‌های آنها را تأمین می‌کنند.

    وی عنوان کرد: ما معتقدیم اتباع افغانستانی که در ایران حضور دارند باید از آموزش بهره مند شوند به همین دلیل است که در سال گذشته آموزش و پرورش حدود 500 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است. موضوع دیگری که مورد اعتراض اتباع افغانستانی قرار می‌گیرد بحث شهریه مدارس است باید توجه داشت هم اکنون مدارس دولتی از خانواده‌های ایرانی نیز شهریه می‌گیرند بنده برای تحصیل فرزندم در دوره متوسطه 500 هزار تومان به مدرسه دولتی کمک کرده‌ام.

    معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: اگر از اتباع افغانستانی شهریه‌ای دریافت نشود، خانواده‌های ایرانی معترض می‌شوند که چرا از آنها پول دریافت می‌شود. همچنین تعیین یک شهریه ثابت از سوی دولت باعث می‌شود تا مدارس نتوانند به دلخواه خود شهریه‌های مختلفی را از دانش آموزان افغانستانی دریافت کنند.

    صالحی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که از سوی اتباع افغانستانی مطرح می‌شود مسئله تکمیل ظرفیت مدارس دولتی و عدم ثبت نام از آنهاست، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش اعلام کرده است اگر ظرفیت مدارس دولتی تکمیل شود حتی می‌تواند مدارس را در سه شیفت دایر کند بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی