عصر بازار

عسگراولادی:

چرا نرخ ارز غیرقابل پیش‌بینی شده است؟

عصر اعتبار- یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با ارائه توضیح‌هایی درباره علل نوسان‌های اخیر ارزی عنوان کرد که در مقطع فعلی دیگر نرخ ارز غیرقابل پیش‌بینی شده است.

چرا نرخ ارز غیرقابل پیش‌بینی شده است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، اسدالله عسگراولادی در خصوص پیش‌بینی خود از نرخ ارز گفت:نرخ ارز قابل پیش‌بینی نیست و خود دولت هم اطلاعی ندارد، تنها بانک مرکزی اطلاعات دقیق دارد اما بازگو نمی‌کند.

    وی ادامه داد: به عنوان مثلا از صبح تا ظهر دیروز پنج‌ مرتبه نرخ ارز تغییر کرده است، نرخ ارز حالتی مشابه شاخص بورس پیدا کرده و قابل پیش‌بینی نیست، من هم نمی‌توانم نرخ ارز را پیش‌بینی کنم.

    عسگراولادی دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن نرخ ارز را  خاص بودن شرایط اعلام کرد و گفت: در حال حاضر همه دنیا در بحران به سر می‌برند، بحران فرانسه، ترکیه و بی‌پولی خود دولت ایران. همچنین امارات به دلیل جشن ملی سالانه 25 روز تعطیل می‌شود که از دلایل دیگر بحران محسوب می‌شود، از طرفی زوار کربلا به دلار نیاز دارند و باید تهیه کنند. اینها همه دست به دست هم داده و باعث غیر قابل پیش‌بینی شدن بازار ارز شده است وگرنه دلیل خاصی ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی