عصر بازار

قیمت طلا به ۱۰۵۵ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۰۵۵ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر موجب شد تا قیمت طلا امروز هم کاهش یابد و به نزدیکی پایین ترین رقم حدود 6 سال اخیر برسد. طلا اکنون در آستانه ثبت رکورد شدیدترین افت قیمت ماهیانه در 2 سال و نیم اخیر قرار دارد.
    در حالی که سرمایه گذاران خود را برای اولین افزایش نرخ بهره در آمریکا در طی نزدیک به یک دهه اخیر آماده می کنند، قیمت طلا به شدت کاهش یافته است. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست روزهای 15 و 16 دسامبر نرخ بهره را بالا ببرد.
    سرمایه گذاران معتقدند، افزایش نرخ بهره موجب آسیب دیدن تقاضا برای طلا و افزایش ارزش دلار خواهد شد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1055 دلار و 60 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات اولیه امروز تا رقم 1052 دلار و 70 سنت پایین آمد و به نزدیکی رقم 1052 دلار و 46 سنتی رسید که پایین ترین رقم از فوریه 2012 تاکنون بود و روز جمعه تجربه شده بود.
    قیمت طلا در ماه نوامبر حدود 7.5 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش ماهیانه از ژوئن 2013 تاکنون بوده است.
    سرمایه گذاران در حال بیرون کشیدن پول های خود از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا هستند و این موضوع موجب تشدید افت قیمت طلا شده است.
    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا  روز جمعه به پایین ترین رقم خدو از سپتامبر 2008 تاکنون رسید.
    تقویت ارزش دلار آمریکا نیز دیگر عامل تضعیف فلز زرد بوده است.
    ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی، امروز رکورد جدیدی را به عنوان بالاترین رقم 8 ماه اخیر به ثبت رساند. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای دارندگان سایر ارزها می شود و زمینه را برای کاهش قیمت فراهم می سازد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو