عصر بازار

خبر خوش برای مالکان واحدهای ۹۹ ساله

عصر اعتبار- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: با پایان ساخت واحدهای مسکونی در قالب زمین های ۹۹ ساله ،بنیاد مسکن متقاضیان را برای تنظیم سند معرفی می کند و سند به نام متقاضی صادر می شود.

خبر خوش برای مالکان واحدهای ۹۹ ساله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، جواد حق شناس طی گفت وگویی اظهار کرد: ساخت و ساز مسکن مهر در  شهرهای کوچک و زیر 25 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است؛ که حدود هزار شهر یعنی حدود  16 درصد جمعیت شهری کشور در قالب مسکن مهر قرار گرفته است.

    وی افزود: از سهمیه ای که برای شهرهای کوچک تعیین شد 347 هزار و  4 واحد  به بانک مسکن و بانکهای دیگر معرفی شد و  تسهیلات دریافت شد.

    حق شناس تصریح کرد‌: حدود 301 هزار واحد در مرحله نازک کاری و اتمام کار است و 286 هزار واحد تحویل  شد.

    وی ادامه داد: به دلیل اینکه در شهرهای کوچک مسکن مهر با 2 سال تاخیر به بنیاد مسکن واگذار شد ، تعدادی از واحد ها در حال ساخت است.

    وی یکی از دلایل کند شدن ساخت و ساز در برخی از طرح های مسکن مهر را مشکلات تعاونی های مسکن دانست و گفت: برخی از تعاونی ها به دلیل مشکلات متعدد از ادامه ساخت باز ماندند که با پیگیری های صورت گرفته برخی از آنها تا پایان سال 94 و برخی در نیمه اول سال  95 به اتمام می رسد.

    حق شناس افزود: از ابتدای  سال 94 ،  300 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است که تا پایان سال حدود 20 هزار واحد اتمام و  واگذار خواهد شد.

    وی ادامه داد: تعدادی از طرح هایی که در کنار شهرهای بزرگ در  اختیار تعاونی ها بود از سوی وزارت راه و شهرسازی تحویل بنیاد مسکن  داده شد که برخی از تعاونی های مسکن خوب کار کردند و برخی و به دلیل تجربه کم نتوانستند فرایند مسکن را به اتمام برسانند.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن افزود: برخی از تعاونی ها مشکلاتی داشتند و عمده کار تعاونی های مشکل دار برطرف و ساخت و ساز آنان به اتمام رسید، اما مشکل برخی از تعاونی ها  مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  است .

    وی گفت: پروژه  ای که در مهرآباد وجود دارد مربوط به یکی از تعاونی ها بوده که به دلیل مشکلات، بنیاد مسکن دخالت کرد و انبوه سازان را به این پروژه هدایت کرد و کار را به اتمام رساند. اما در برخی از موارد  مراحل قانونی در حال سپری است تا بنیاد بتواند کار این تعاونی ها را به اتمام برساند.

    حق شناس اضافه کرد‌: ما حق ورود به تعاونی ها را نداریم و نقش بنیاد مسکن هدایت و راهبری این تعاونی هاست. نشست ماهانه ای  برگزار می شود تا مشکلات تعاونی های مسکن برطرف شود  و اخیرا وزارت تعاون دستور خوبی برای همکاری در این زمینه داده است که امیدواریم حل شود.

    وی ادامه داد: 301 هزار واحد مسکونی در مرحله ی اتمام نهایی است  286 هزار واحد تمام شده و فروش اقساطی شده اند، تعداد کمی باقی مانده و حدود 7 هزار واحد دچارمشکل است که به زودی با توجه به همکاری وزارت نیرو برای ارائه خدمات امیدواریم با اقبال مواجه شود و مشکل برطرف شود .

    وی ادامه داد: قبل از دریافت وام مرحله چهارم، این واحدها  برای دریافت سند معرفی می شوند.

    وی تصریح کرد: در بین پروژه های مسکن مهر در شهرهای زیر  25 هزار نفر رقم چشمگیر فروش اقساطی انجام شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی