عصر بازار

برگزاری جلسات تخصصی درباره مزد

۸۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند

عصر اعتبار- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران بابیان اینکه کارگران برای تأمین هزینه های زندگی خود با چالش‌ روبرو هستند گفت: ۸۰درصد کارگران زیر خط فقر هستند. بعد از تعطیلات اربعین کارگروه پژوهشی مزد و کارگروه تخصصی مزد با معاونت روابط کار جلسه دارند.

۸۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامرضا عباسی از برگزاری جلسات کارگروه پژوهشی مزد و کارگروه تخصصی مزد دبا معاونت روابط کار بعد از تعطیلات اربعین حسینی خبر داد و گفت: ملاک  نمایندگان کارگران برای تعیین مزد توجه به سبد معیشت کارگران است.

    وی با بیان اینکه خط فقر در جامعه 3 میلیون تومان است گفت: در حال حاضر بین حداقل مزد کارگران و حداقل هزینه آنها فاصله بسیار زیاد است. اکنون حداقل دستمزد کارگران 712 هزار تومان و حداقل هزینه 3میلیون تومان است.

    رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با تأکید بر اینکه بیش از 80درصد کارگران زیر خط فقر هستند گفت: متأسفانه کارگروه های تخصصی مزد که توسط هر تشکل در استان‌های مختلف هر ساله بررسی‌های بسیاری را درباره سبد هزینه خانوار کارگری انجام می‌دهند اما هنگامی که نتایج خود را به شورای عالی کار می‌برنند تصمیم‌گیران امر توجهی به نتایج حاصل از سبد معیشت خانوار کارگری نمی‌کنند و بر اساس تورمی که بعضاً‌ درست نیست میزان افزایش مزد کارگران را تعیین می کنند.

    عباسی با تأکید بر اینکه هر اتفاقی که در کشور در جهت افزایش یا کاهش رشد اقتصادی بروز می کند اولین متضرر آن کارگران هستند گفت: درست است که دولت در دو سال گذشته توانسته بازارها را آرام کند ولی هنوز قیمت‌ها در حال افزایش است و کارگران بهبودی در کیفیت زندگی خود احساس نمی کنند.

    رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: به گفتن نیست که دولت بخواهد مرتباً گزارش تورمی بدهد، چون کارگران و قشر حقوق بگیر باید این کاهش هزینه ها و تقویت قدرت خرید را در زندگی خود لمس کنند و بهتر شدن قدرت خرید در سفره ها دیده شود.

    عباسی ادامه داد: در سال گذشته هم دولت در زمان تعیین حداقل مزد عنوان می کرد، تورم کم شده است اما برای کارگران قابل قبول نبود چون بازار این را نشان نمی‌دهد. اگر تورم کم شده باید قدرت خرید کارگران بیشتر شود، در حالی که چنین نیست و اقشار کارگری برای تأمین هزینه های زندگی خود با مسائل و چالش‌های جدی مواجه اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو