عصر بازار

عدم تناسب وام مسکن با قیمت مسکن

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی گفت: وام مسکن هیچگونه تناسبی با قیمت مسکن ندارد و تنها یک حساب ساده است.

عدم تناسب وام مسکن با قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود علی‌نژاد کارشناس مسکن گفت: وام‌های مسکن هیچگونه تناسبی با قیمت مسکن ندارند و تنها یک حساب ساده است که بر مبنای حداقل متراژ در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به این که در بحث وام مسکن توجه به اینکه چه بخش و چه شهری قرار است این وام را دریافت کند افزود: باید موضوعاتی از قبیل اینکه این وام به مسکن مهر یا مسکن‌های متعارف شهری تعلق می‌گیرد یا چه ساختمان‌هایی با چه عمری در زمره آن است، تعریف شود.

    این کارشناس ادامه داد: باید اولویت‌ها و تمهیدات مالی در این خصوص شفاف‌سازی شود و همچنین خانوارهای فاقد مسکن باید در اولویت قرار گیرند.

    علی‌نژاد در خصوص اینکه گفته می‌شود قیمت مسکن به سال 89 رسیده است گفت: به نظر من قیمت‌ها به سال 89 نرسیده است و اگر هم رسیده باشد با توجه به درآمد افراد و سطح هزینه‌های هر خانوار قیمت مسکن سطح بسیار بالاتری دارد.

    وی ادامه داد: باید در این باره ببینیم که از چه زاویه‌ای به مسکن نگاه شده است زیرا پارامترهای زیادی در آن دخیل هستند به طور مثال اینکه این پایین‌ترین قیمت در کجا مطرح می‌شود؟ آیا مرکز شهر است یا حاشیه شهرها؟ آیا مسکن‌های توسعه یافته در نظر گرفته شده‌‌اند یا خیر؟

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی