عصر بازار

انعکاس مسئولیت اجتماعی بانک مسکن در تبلیغات

عصر اعتبار- مادربزرگ از مغازه برگشته و میوه ها را در حوض آبی وسط حیات می شوید؛ در حال دم کردن چای است که تلفن زنگ می زند؛ دخترش روی پیغامگیر تلفن پیام می گذارد و از او می خواهد که بار سنگین برندارد. بعد از او، پسرش زنگ زده و از او می خواهد که با نوه اش تلفنی احوالپرسی کند. اما بانوی سالخورده منتظر دیدار آنها بوده و نه پیام تلفنی. چهره اش کمی درهم می رود و درحالی که برای نوه اش دعا می کند از پله ها به سمت اتاقش می رود تا پیغامگیر را خاموش کند.

انعکاس مسئولیت اجتماعی بانک مسکن در تبلیغات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ابزارهای الکترونیکی کاربردهای دیگری دارند". این پیام آگهی جدید بانک مسکن است که با بهره گیری از مفهومی جدید و تا حدی متفاوت از تبلیغات سایر بانکها منتشر شده است. ایده ای برگرفته از مسئولیت اجتماعی. بانک مسکن در رویکرد جدید خود، تنها استفاده از روش های الکترونیکی و فضای مجازی برای تسهیل عملیات بانکی را تبلیغ نمی کند بلکه آن را فرصتی برای بیشتر باهم بودن در جمع خانواده برمی شمرد. فرصتی که تلفن همراه، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان موبایلی آن را از افراد خانواده گرفته اند و اکنون این فضای مجازی به تهدیدی بالقوه برای خانواده ایرانی بدل شده است؛ چنانکه گویا هر تبلیغی برای استفاده بیشتر از فضای مجازی، بر قطر دیوار بین والدین و فرزندان و همسران می افزاید.
    در اینجا بانک مسکن هوشمندانه وارد عمل شده و با آگهی های خود، افراد خانواده ها را به کنار گذاشتن تلفن، موبایل و رایانه فرا می خواند. از منظر ایفای مسئولیت اجتماعی، بانک مایل است این پیام را به مخاطبان خود منتقل کند که هیچ چیز نمی تواند جای ارتباط رودر رو با اعضای خانواده و در کنار هم بودن را بگیرد. در حقیقت ابزارهای الکترونیکی بوجود نیامده اند تا موجب تنهایی، گوشه نشینی و آسیب های اجتماعی دیگر که گریبانگیر جوامع امروزین هستند، گردند.
    هرچند اساسا ایفای مسئولیت اجتماعی، هزینه هایی دارد که یک بنگاه اقتصادی می پذیرد تا جامعه ای بهتر برای همه کارکنان و مشتریانش بسازد اما تنها هنگام ایفای یک مسئولیت اجتماعی است که "سودمندی" برای جامعه جانشین تفکر "سودآوری" در بنگاه می شود و مدیران و کارکنان یک بنگاه اقتصادی، اهداف متعالی تری از آنچه بنگاه برای آن خلق شده را پی می گیرند.
    از این منظر، رویکر جدید بانک مسکن با هدف جلب و جذب خانواده ها به استفاده صحیح و کارآمد از ابزارهای الکترونیکی بویژه در حوزه بانکداری الکترونیکی، نظیر همراه بانک، درگاه های تراکنش اینترنتی و تلفن بانک، معنایی جدید می یابند و آن، ابزارهایی برای کاهش زمان هدررفته در رفت و آمدها و دریافت و پرداخت ها به منظور باهم بودن و در کنار خانواده بودن است. این به معنای تلاقی مجدد ارزش های سودآوری بنگاه با ارزش های والاتری نظیر استحکام بنیان خانواده و اجتماع است.
    گفتنی است این موارد در نشست بررسی و نقد کمپین تبلیغاتی بانک مسکن که با هدف اجرای مسئولیت اجتماعی بانک مسکن در استفاده صحیح از بانکداری الکترونیکی و نزدیک شدن خانواده ها به هم و با حضور مسوولان روابط عمومی بانک مسکن، شرکت مشاور تبلیغاتی و نماینده رسانه های اثرگذار بانکی برگزار شد،مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    مسعود ایزدی رییس روابط عمومی بانک مسکن طی سخنانی هدف از اجرای این کمپین تبلیغاتی در 3 فاز را استفاده صحیح از بانکداری الکترونیکی به منظور بیشتر در کنار هم بودن اعضای خانواده ها دانسته و به اجرای وظیفه مسوولیت اجتماعی بانک مسکن با هدف در کنار هم بودن اعضای خانواده های ایرانی با توجه به استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی و وسایل الکترونیکی تاکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو