عصر بازار

پیش‌بینی روند قیمت‌ها در بازارهای ارز و طلا در هفته جاری

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه هفته جاری همراه با نوسانات قیمتی است، گفت: اعلام نرخ بیکاری آمریکا افت ارزش دلار را در پی داشت که این موضوع در نهایت موجب رشد ارزش اونس جهانی شد.

پیش‌بینی روند قیمت‌ها در بازارهای ارز و طلا در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در یک هفته اخیر با وجود آنکه ارزش دلار روند صعودی به خود گرفته بود اما قدرت کاهش ارزش اونس جهانی به حدی بود که نگذاشت ارزش طلا و انواع سکه در بازار داخلی روند نزولی 5 هفته‌ای خود را رها کند.

    در پایان روز گذشته با انتشار آمار بیکاری در آمریکا ارزش طلا در بازارهای جهانی بعد از  شش هفته متوالی که روند نزولی به خود گرفته بود، تغییر مسیر داد و در حال حاضر با کاهش ارزش دلار در پی اعلام نرخ بیکاری آمریکا ارزش اونس جهانی طلا روند صعودی به خود گرفته که طبق آمارها این افزایش ارزش در حدود 21 دلار است، 21 دلاری که با وجود کاهش ارزش دلار در بازار داخلی قیمت سکه تمام بهار را 12 هزار تومان افزایش داد.

    در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه هفته جاری همراه با نوسانات قیمتی است، گفت: اعلام نرخ بیکاری آمریکا افت ارزش دلار را در پی داشت که این موضوع در نهایت موجب رشد ارزش اونس جهانی شد.

    محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: اعلام نرخ بی‌کاری در آمریکا از ادامه روند نزولی شش هفته‌ای طلا در بازارهای جهانی جلوگیری کرد.

    او ادامه داد: روند کاهشی ارزش اونس جهانی به واسطه تصمیمات فدرال رزرو آمریکا بر نرخ سود سپرده بانکی در این کشور بود.

    وی افزود: افت ارزش دلار، ارزش هر اونس جهانی طلا را 21 دلار افزایش داد که این موضوع عاملی شد تا هر قطعه سکه تمام در حدود 12 هزار تومان رشد به ثبت برساند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: به نظر می‌رسد قیمت طلا و ارز تا پایان هفته روند نزولی اندکی به ثبت برسد اما در مجموع بازار با نوسان همراه خواهد بود که تعیین روند این نوسانات در پی میزان تقاضا در بازار مشخص خواهد شد.

    اما در کنار میزان تقاضا در بازار میزان عرضه و مدیریت بازار از سوی بانک مرکزی حائز اهمیت است و از سوی دیگر با توجه به اینکه سفر به عراق برای اربعین پایان یافته است پیش‌بینی می‌شود که میزان تقاضا نسبت به هفته گذشته کاهش یابد که این کاهش تقاضا قیمت را بیش از این افزایش ندهد.

    در حال حاضر که به عقیده کارشناسان نرخ ارز واقعی است و تقاضای مازاد در بازار وجود ندارد قیمت روند افزایشی چند روز گذشته خود را با شیب تند از دست داره و کاملا با شرایط فعلی نرخ در بازار تعیین خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی