عصر بازار

معاون وزیر تعاون اعلام کرد:

سهم ۵۷ درصدی اشتغال غیررسمی در اقتصاد کشور

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم اشتغال و بنگاه غیررسمی در اقتصاد کشور را ۵۷ درصد اعلام کرد.

سهم ۵۷ درصدی اشتغال غیررسمی در اقتصاد کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «کورش پرند» درباره برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بسته سیاستی اشتغال افزود: الگوی تازه آموزش بازارمحور، تولید، بازاریابی و فروش از دو سال پیش از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مشارکت کارآفرینان اجرا می شود.
    وی ادامه داد: این الگوی آموزشی، آموزش های پیش، همزمان و پس از تولید را دربر می گیرد.
    پرند گفت: اکنون با نگاه اشتغال و معیشت به کسب و کارها در حوزه خرد و غیررسمی مانند صنایع دستی نگریسته می شود. در حوزه کسب و کار باید به سوی رقابت پذیری و اشتغال رسمی به جای غیررسمی گام برداریم.
    از دید وی، حوزه های گردشگری و صنعت دارویی حوزه های کاری خوبی برای این رویکرد به شمار می رود.
    پرند به برگزاری هفتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهوری، شماری از وزیران، مسئولان و برنامه ریزان اشاره کرد و گفت: در این نشست نیازمندی های اجرایی حوزه کسب و کار، تنظیم مقررات مناسب برای انتقال از اشتغال غیررسمی به رسمی و به رسمیت شناختن ظرفیت حفظ و ایجاد اشتغال در بخش غیررسمی در سیاستگذاری به عنوان نیازهای کشور مطرح شد.
    وی افزود: از دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای تحول ساختاری در اشتغال کشور داشتن برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت است که باید در برنامه کوتاه مدت حرکت از اشتغال های غیررسمی به رسمی، در میان مدت حرکت به سوی صنعت کارخانه ای و در بلندمدت حرکت به سوی صنعت و خدمات دانش بنیان صورت گیرد.
    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درباره اشتغال روستاییان گفت: کمبود فیزیکی منابع آب (روش اشتباه استفاده از منابع آب و الگوی اشتباه کشت) سبب مهاجرت روستاییان و حاشیه نشینی شده است و رئیس جمهوری در این زمینه بر ارائه راهکارهای فوری و بحث حرکت شرکت های دانش بنیان به روستاها تاکید کردند.
    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای اشتغال روستاییان گفت: طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان و عشایر در منطقه های محروم و مرزی کشور با رویکرد اشتغال پایدار که مصوب نشست آذرماه سال 1393 شورای عالی اشتغال است، در اولویت برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار گرفته است.
    به گفته او، طرح یاد شده در هشت گام بنیادین «نیازسنجی و امکان سنجی، برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی، جذب، تربیت یا تامین مربی، آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی، مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، ثبت نام از کارآموزان، اجرای دوره های آموزشی، سنجش کارآموزان با برگزاری آزمون تئوری و عملی، صدور گواهینامه مهارتی به قبول شدگان، ارزیابی اثربخشی طرح، گرفتن بازخورد و ارائه بازخوردها برای بهبود فرایند اجرایی طرح» انجام می شود.
    وی درباره مهمترین مصوبه های هفتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال گفت: در نشست یادشده مصوب شد دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف پیشنهادها و برنامه های خود را برای ایجاد اشتغال تدوین و به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارائه کنند.
    به گفته او، با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از سازمان های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در امر توانمندسازی کارجویان و نیروی کار نقش مهمی را ایفا می کند، بنابراین این سازمان نیز کمیته ویژه ای را برای مشارکت فعال در برنامه های اشتغال تشکیل می دهد.
    به گزارش ایرنا، دهم آذرماه امسال، هفتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال به سیاستگذاری ها و اقدام های دولت برای ایجاد اشتغال پایدار اختصاص داشت.
    در این نشست گزارشی از بازار کسب و کار و اشتغال کشور و برنامه های دولت در بودجه سال آینده و سیاست های مورد نظر برنامه ششم توسعه به منظور افزایش نرخ اشتغال ارائه و بر لزوم اصلاحات ساختاری و نهادی برای کاهش هر چه زودتر نرخ بیکاری تاکید شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو