عصر بازار

قیمت طلا ۱۰۸۴ دلار شد

عصر اعتبار- پیش خریدهای بعد از انتشار گزارش قوی از بازار کار آمریکا و افزایش احتمال افزایش نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو موجب شد تا قیمت طلا در نزدیکی بالاترین رقم ۳ هفته اخیر باقی بماند.

قیمت طلا ۱۰۸۴ دلار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز،در حالی که دلار نتوانسته پس از انتشار گزارش بازار کار امریکا تا حد زیادی افزایش یابد، برخی معتقدند قیمت طلا ممکن است شاهد افزایش قیمت بیشتری باشد.
    گزارش بازار کار آمریکا در بخش غیرکشاورزی نشان داد که اقتصاد این کشور در ماه گذشته میلادی 211 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که بالاتر از انتظار بازار بوده است. انتشار این گزارش موجب شد تا تردید ها در مورد افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر برطرف شود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1084 دلار و 80 سنت رسید، اما در نزدیکی رقم 1088 دلار و 70 سنت (بالاترین رقم از 16 نوامبر تاکنون) که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.
    قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم حدود 6 سال گذشته در اوایل این هفته، روز جمعه شاهد رشد 2.3 درصدی بود.
    معمولا انتشار آمارهای قوی اقتصادی موجب کاهش قیمت طلا می شود، زیرا از ایده افزایش نرخ بهره حمایت می کند، اما سرمایه گذاران در روز جمعه ترجیح دادند اقدام به پیش خرید کنند و این موجب افزایش قمیت فلز زرد شد.
    سم لافلین، تاجر گروه ام کی اس گفت: «اگر دلار نتواند افزایش پیدا کند، ما ممکن است در کوتاه مدت و با نزدیک شدن به نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا و نزدیک شدن آن به 1095 و 1100 دلار باشیم.»
    شاخص دلار آمریکا روز جمعه 0.8 درصد افزایش داشت؛ اما تحلیلگران معقدند با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در هفته آینده، واکنش دلار به آمارهای بازار کار امریکا چندان قوی نبوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی