عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی در سال ‎جاری خبر داد.

اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه کشاورزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدتقی توکلی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی پشتوانه‎ای برای کشاورزان است، اظهار کرد: این بیمه برای محصولاتی که در برابر عوامل طبیعی از بین می‎روند می‎تواند مثمرثمر باشد.

    وی با بیان اینکه خیلی از کشاورزان به خاطر مبلغ اندک بیمه خسارت از صندوق بیمه استقبال نمی‎کنند، تصریح کرد: مبلغ پرداخت شده بیمه کشاورزی برای هر هکتار گندم 1200 هزار تومان است و این در حالیست که درآمد تولید گندم بیشتر بوده است.

    توکلی یادآور شد: براساس قانون برنامه 5 توسعه، باید 50 درصد اراضی و محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرند که این میزان تقریباً در حال تحقق است.

    وی با اشاره به اینکه دولت به تعهدات خود در قبال صندوق بیمه کشاورزی عمل نکرده و پیشنهاد بودجه‎ای که می‎دهد مبلغش به اندازه نیاز نیست، یادآور شد: سال گذشته دولت 150 میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص یافت.

    نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان از محل بند 6 ماده 224 پیش‎بینی شده که به بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شود، بیان کرد: به دلیل محقق نشدن تعهدات دولت به صندوق بیمه کشاورزی در سال‎های گذشته بانک از منابع خود به میزان تعهدات خود عمل کرده و بدهی‎های دولت به بانک کشاورزی تهاتر شده است.

    وی از اختصاص 1150 میلیارد تومان اعتبار به بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و افزود: از این مقدار 150 میلیارد تومان را دولت و 1000 میلیارد تومان را مجلس تصویب کرده که در صورت تحقق بخش اعظمی از خسارات کشاورزی تقبل می‎شود.

    توکلی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‎های کلان دولت حمایت از تولید است، بیان کرد: با توجه به اینکه ایران جزء 10 کشور حادثه‎خیز دنیاست متأسفانه اکثر کشاورزان متحمل خسارت می‎شوند.

    نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، پیش‎بینی شده که اکثر محصولات کشاورزی بیمه شوند و دولت نیز به تعهدات خود عمل کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی