عصر بازار

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بانک صادرات از قابلیت زیادی برای مشارکت در توسعه کشور برخوردار است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توانمندی و قابلیتی که بانک صادرات ایران از آن برخوردار است امکان نقش آفرینی بیشتر این بانک در مسیر توسعه اقتصادی کشور فراهم است.

بانک صادرات از قابلیت زیادی برای مشارکت در توسعه کشور برخوردار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش قیمت نفت و ورود به کانال 30 دلار و مشکلاتی که در بودجه حادث خواهد شسد، گفت: دو روش در بودجه نویسی وجود دارد که یک روش قیمت بشکه‌ای و دیگری کف برداشت است لذا در مواردی که نوسان قیمت زیاد باشد ما به جای اعلام قیمت، میزان برداشت را مشخص می‌کنیم.

    وی ادامه داد: مثلا تعیین می‌کنیم که بودجه چقدر به نفت متکی می‌شود بنابراین اداره بودجه کار دشواری نیست به تعبیر دیگر می‌گوییم که حداکثر فروش و برداشت چه میزان باشد و مازاد نیز به صندوق می‌رود.

    ندیمی تصریح کرد: نوسانات قیمت نفت مشکلی در بودجه نویسی بوجود نمی‌آورد چرا که به جای تعیین قیمت بشکه‌ای می‌توانیم میزان برداشت کل را در نظر می‌گیریم.

    وی یادآور شد: البته بودجه همواره به نفت و در کنار آن به مالیات و فروش اوراق مشارکت متکی است بنابراین در بودجه سال جاری نیز 40 تا 50 هزار میلیارد تومان به نفت متکی می‌شود و بقیه نیز از طریق مالیات و دیگر راه‌ها تامین می‌شود.

    این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه درباره افزایش بودجه عمرانی نیز اظهار داشت: طی مذاکراتی با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته‌ایم بودجه عمران از کف قیمت 30 هزار میلیارد تا 60هزار میلیارد تومان تعیین خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بنا بر افزایش بودجه عمران است چرا که یکی از راه‌های رونق اقتصادی و خروج از رکود فعالیت عمرانی است البته منابع آن نیز متفاوت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی