عصر بازار

نامه کارگران به روحانی

دستمزد ۹۵ را به حداقل‌ها نزدیک کنید

عصر اعتبار- کارگران در نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستمزدی باید تعیین شود که تأمین کننده زندگی کارگری باشد، اعلام کرده اند دستمزد سال ۹۴ با واقعیت هزینه های سبد خانوار کارگران اختلاف دارد.

دستمزد ۹۵ را به حداقل‌ها نزدیک کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامرضا عباسی با اشاره به اینکه دستمزد کارگران بسیار اندک است و ما خواهان تحول مزدی هستیم گفت:ما خواهان تحول مزدی و دستمزد منصفانه هستیم و این درخواست را طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام خواهیم کرد.

    رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بیان کرد:نمایندگان کارگران از روش تعیین دستمزدها در سال‌های گذشته گلایه دارند و معتقدند معیشت نیروی کار در تعیین مزد هیچ‌گاه در نظر گرفته نشده است و  قدرت خرید خانوار افت کرده است. دستمزدی باید تعیین شود که زندگی کارگری با آن تأمین شود.

    متن کامل نامه کارگران خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به شرح زیر است:

    حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

    با سلام و آرزوی توفیق

    احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط حاکم بر رکود و عدم تعادل در عرضه و تقاضای کالا، متأسفانه شاهد کاهش روز افزون قدرت خرید کارگران و کم رنگ شدن سفره کارگری هستیم و آنچه که قانون گذار در ماده 41 قانون کار پیش‌بینی نموده، حداقل دستمزد را باید متناسب با معیشت کارگران همچنین تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران تعیین نمود.

    طی سال‌های گذشته با تمامی تلاش‌های کارگروه سه جانبه(دولت-کارگر-کارفرما) همچنان حداقل دستمزد با واقعیت هزینه های سبد خانوار کارگران اختلافی فاحش دارد به طوریکه در حال حاضر حداقل دستمزد فقط یک پنجم هزینه های این سبد را پوشش می‌دهد لذا به نظر می‌رسد دولت محترم تدبیر و امید باید طوری موضوع را هدایت نماید که حداقل دستمزد به هزینه های زندگی کارگران نزدیک شده و این امر گذشته از ایجاد طیب خاطر در کارگران باعث ارتقاء بهره‌وری آنان شود.

    در پایان امید است دولت تدبیر و امید،امید کارگران را در رسیدن به دستمزدی منصفانه احیاء نماید. پیشاپیش از لطف و عنایت حضرتعالی و همکاران محترمتان در هئیت دولت نسبت به جامعه کارگری و بازنشستگان سپاسگزاری می‌نماید.

                                                                                                                                                                                                            غلامرضاعباسی

                                                                                                                                                                               رئیس کانون عالی

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی