عصر بازار

کاهش ۱۷ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات هفته گذشته ۱۷ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات هفته به ۱۰۶۹ دلار در هر اونس رسید.

کاهش ۱۷ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران خود را برای افزایش احتمالی نرخ بهره در آمریکا آماده می کنند، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت و هفتمین هفته کاهشی در 8 هفته اخیر را ثبت کرد.
    انتشار یک گزارش قوی از بازار کار آمریکا در هفته گذشته احتمال افزایش نرخ بهره در نشست فدرال رزرو در روزهای 15 و 16 ماه دسامبر را افزایش داده است.
    این افزایش در صورت وقوع، اولین مورد در حدود یک دهه گذشته خواهد بود و موجب کاهش تقاضا برای طلا خواهد شد.
    بر اساس این گزارش، قیمت طلا پس از عدم تغییر در دو جلسه قبل، دیروز 0.2 درصد کاهش یافت و به 1069 دلار و 50 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته 1.6 درصد برابر با 17 دلار افت داشت.
    جیمز استیل تحلیلگر اچ اس بی سی گفت:  «مسیر حرکت ارزش دلار در برابر یورو حداقل تا نشست فدرال رزرو احتمالا بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت.»
    وی افزود: «اگر نرخ بهره افزایش یابد، ممکن است قیمت طلا به شدت کاهش یابد.» وی افزود، تا آن موقع طلا نوسان قیمت چندانی نخواهد داشت.
    تقویت ارزش دلار اشتیاق برای خرید طلا را کاهش می دهد. ارزش دلار روز جمعه برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و از پایین ترین رقم یک ماه گذشته فاصله بیشتری گرفت.
    کاهش قیمت نفت نیز در افت قیمت طلا موثر بود. کاهش قیمت نفت می تواند موجب افزایش نگرانی ها از کاهش تورم شود و سبب تضعیف بیشتر قیمت طلا گردد.
    سرمایه گذاران بر این عقیده اند که قیمت فلز زرد به زدی به 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به پایین ترین رقم خود از سپتامبر 2008 تاکنون رسیده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی