عصر بازار

رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد

سود بانکی وام تولید ۲۷ تا ۳۵ درصد شد

عصر اعتبار- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نرخ سود ۲۷ تا ۳۵ درصدی تسهیلات بانک ها برای تولید بسیار بالاست.

سود بانکی وام تولید ۲۷ تا ۳۵ درصد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی فاضلی بیان کرد: تولید با این نرخ سود توجیه پیدا نخواهد کرد و سرمایه ها به سمت دلالی و واسطه گری می رود.

    وی ادامه داد: از بانکها انتظار داریم برای ایجاد رونق در تولید و تقویت قدرت رقابت با کالاهای خارجی نرخ سود تسهیلات خود را کاهش دهند.

    فاضلی گفت: بسیاری از بنگاه های اقتصادی به خاطر نداشتن مکان مناسب و امکانات لازم نتوانسته اند در ایجاد اشتغال کمکی بکنند.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بنگاه های کوچک و متوسط از بودجه دولتی، کمترین استفاده را داشته اند، گفت: باید با شناساندن بنگاه های کوچک و متوسط و هدایت نقدینگی به سمت آنها حمایت کنیم.

    وی افزود: نظام پولی و مالی کشور نیز به طور شایسته از تولید حمایت نکرده و در این زمینه فعال نبوده است.

    فاضلی درباره حمایت از مشاغل خانگی نیز گفت: بسیاری از مشاغل خانگی هستند که به جا و مکان نیازی ندارند و بخش عمده ای از کار را می توان در منزل انجام داد. باید این بخش را به سایر بخشهای دیگر اقتصادی تعمیم دهیم و قابلیت های مغفول مانده در آنها را دوباره احیا کنیم.

    وی ادامه داد: بسیاری از بنگاه ها ابزار لازم را در اختیار دارند و حاضرند که آنها را در اختیار مشاغل خانگی قرار دهند و در ایجاد شغل کمک کنند و ما باید این ابزار را در اختیارمشاغل خانگی قرار دهیم.

    فاضلی ادامه داد : باید اصناف را در اقتصاد مقاومتی شریک کنیم و این امر با حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط امکان پذیر خواهد شد.

    وی درباره بحث قاچاق کالا گفت: به بنگاه های دارای پروانه کسب اخطار دادیم که حق فروش کالاهای خارجی را ندارند.

    رئیس اتاق اصناف افزود : بنگاه های صنفی بدون پروانه کسب و دستفروش ها معمولا مبادرت به فروش کالاهای قاچاق می کنند  و ما فقط می توانیم با فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم آنها را از خرید کالاهای قاچاق منصرف کنیم.

    وی خاطرنشان کرد : در بحث قاچاق کالا عزم و اراده ملی لازم است و در این شرایط بازار در کنار دولت خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی