عصر بازار

پیش بینی اجاره بها در فصل زمستان

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش‌بینی کرد انتظار می‌رود با توجه به کاهش جابه‌جایی در فصل زمستان شاهد افت ۱۰ درصدی اجاره‌بها باشیم.

پیش بینی اجاره بها در فصل زمستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، حسام عقبایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به اینکه مستاجرها در فصل زمستان کمتر جابه‌جا می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود با ورود به این فصل شاهد کاهش نسبی حجم معاملات اجاره و نیز کاهش 10 درصدی اجاره‌بها باشیم. وی با بیان اینکه احتمالا بازار مسکن در بهار 1395 و بعد از انتخابات مجلس رونق بهتری خواهد گرفت، تاکید کرد: ثبات بازار مسکن تا پایان سال ادامه خواهد یافت و افزایش قیمت پیش‌بینی نمی‌شود؛ چرا که بسیاری افراد منتظر هستند تا ثبات سیاسی اجتماعی بیشتری بر فضای کشور حاکم شود و به اعتقاد من انتخابات پیش رو می‌تواند گردش مالی را در اقتصاد بیشتر کند. به همین دلیل برای بخش مسکن بهار سال آینده روزهای بهتری نسبت به امسال در پیش خواهد بود.

    به گفته عقبایی، با توجه به رکود بازار مسکن، راهکارهایی مثل فروش اقساطی، پرداخت تسهیلات بانکی و تهاتر در معاملات مسکن می‌تواند سرعت خروج از رکود را بیشتر کند. در تولید مسکن هم باید انگیزه تولید بالا برود. این در حالی است که در 6 ماه اول امسال شاهد کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی بودیم که می‌تواند توازن عرضه و تقاضا را به هم بزند، بنابراین با راهکارهایی همچون تشویق‌های مالیاتی می‌توان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کرد. به گزارش دنیای اقتصاد ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به «اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم» خاطرنشان کرد: وقتی در بخش مسکن با رکود مواجهیم، افزایش مالیات، این بخش را به سمت بحران و ورشکستگی می‌برد. وی همچنین به پیشنهاد فروش اقساطی مسکن که توسط انبوه‌سازان مطرح شده اشاره و تصریح کرد: اصل طرح اقساطی می‌تواند در رونق بازار مسکن بسیار اثرگذار باشد؛ اما سود تسهیلات باید کاهش یابد و مدت زمان بازپرداخت آن افزایش پیدا کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو