عصر بازار

بررسی در نشست ظرفیت های توریسم درمانی در سازمان تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- : در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۴هزار عمل جراحی در دو بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی اردبیل انجام شد و درصد اشغال تخت نیز در همین مدت ۸۵درصد بود.

بررسی در نشست ظرفیت های توریسم درمانی در سازمان تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه این استان 800 کیلومتر با کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک دارد، گفت: تاکنون از این فرصت برای معرفی و بهره مندی از ظرفیت های توریسم سلامت خوب استفاده نشده است.

    دکتر ابراهیم شیرزاده اظهار داشت: در سال 92 که موفق ترین سال جذب گردشگر در سال های اخیر بود، 2500نفر تحت عنوان گردشگر سلامت به استان آذربایجان غربی وارد شدند که از این تعداد 290 نفر به بیمارستان تأمین اجتماعی ارومیه مراجعه کردند.

    وی با اشاره به تأثیر گذاری عوامل درون و برون سازمانی بر گردشگری سلامت گفت: با تقویت نقاط قوت، برای رفع نقاط ضعف تلاش کنیم.

    دکتر سلطان زاده رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی  امام رضا(ع) ارومیه در ادامه به تشریح وضعیت این مرکز درمانی پرداخت و گفت: بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه دارای 256 تخت است و در سال 1376 در مساحت 81هزار مترمربع و زیربنای 31هزار مترمربع افتتاح شد.

    وی با بیان اینکه در سال های اخیر از بیماران خارجی پذیرش کردیم، اظهار داشت: اما این روند در یک سیستم منسجم و سازماندهی شده انجام نشده است.

    وی کمبود امکانات، هزینه های بالا و کمبود متخصص حوزه درمان در کشورهای همجوار را از نقاط قابل تأملی دانست  که بیماران خارجی را به داخل کشور ترغیب می کند .

    دکتر سلطان زاده اظهار داشت: در بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا(ع) ارومیه تمامی بخش های بستری و جراحی( به جز قلب)، پاراکلینیک و امکانات پیشرفته وجود دارد به طوری که مجهزترین دستگاه MRI استان در این بیمارستان قرار دارد.

    وی با بیان اینکه 10 واحد برای همراهان بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه آماده شده است، گفت: با شفاف سازی در هزینه ها و خدمات می توانیم بیماران خارجی را به دریافت خدمات درمانی در کشور تشویق کنیم.

    مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی حضرت رسول اکرم(ص) رشت به عنوان تنها مرکز درمانی  در سطح استان در ارزشیابی اعتبار بخشی ارتقا درجه داشت، گفت: این بیمارستان در سال 1379 در 22هکتار و زیربنای 33هزار مترمربع افتتاح شد.

    دکتر محمد حسین شهدی نژاد اظهار داشت: در سال گذشته 18هزار بستری و 12 هزار عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.
    وی با  اشاره به بخش های بستری، درمانگاههای تخصصی و پاراکلینیکی  دربیمارستان تأمین اجتماعی رشت افزود: در این بیمارستان به بیماران تالاسمی نیز خدمات ارائه می شود.

    دکتر شهدی نژاد گفت: خدمات جراحی های قلب، چشم(قرنیه و شبکیه)، ارتوپدی و تعویض مفصل، لاپاراسکوپی و شیمی درمانی به بیمه شدگان و مراجعان ارائه می شود.

    مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان همجواری با کشورهای آسیای میانه، منطقه آزاد بندرانزلی، تسلط همکاران به زبان های خارجی، اقامتگاه های مناسب سازمان و شرایط اقلیمی و فرهنگی مناسب استان گیلان را از ظرفیت های گردشگری سلامت در این منطقه عنوان کرد.
    دکتر شهدی نژاد تجهیز بخش ها و ارتقای تجهیزات را برای جذب گردشگر خارجی ضروری دانست.

    همچنین، مدیر درمان تأمین اجتماعی اردبیل در این جلسه با بیان اینکه 560هزار نفر در این استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: بیمارستانهای 144 تختخوابی سبلان اردبیل و 46 تختخوابی ارس پارس آباد به عنوان مراکز درمانی ملکی سازمان در استان ارائه گر خدمات درمانی هستند.

    دکتر مهدی نیک سیرت اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری، بیش از 4هزار عمل جراحی در دو بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی اردبیل انجام شد و درصد اشغال تخت نیز در همین مدت 85درصد بود.

    وی با بیان اینکه عمده بازار هدف گردشگری سلامت استان اردبیل مربوط به اتباع کشور آذربایجان است،افزود: تردد بدون روادید اتباع آذربایجان، استقرار بیمارستان ارس در 55کیلومتری مرز بیله سوار، وجود پزشکان متخصص، اشتراکات زبانی و تجهیزات پیشرفته از نمونه توانمندی های استان اردبیل در حوزه گردشگری سلامت است.

    مهندس حسین عیدی رئیس اقتصاد درمان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی استاد عالی نسب تبریز دارای 300 تخت است، گفت: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان 80درصد است.

    وی  با بیان اینکه بیمارستان تأمین اجتماعی عالی نسب مجهز به بخش ها و امکانات تخصصی، اتاق عمل، پزشکان متخصص است، اظهار داشت: در سال گذشته 57 خارجی از خدمات این بیمارستان استفاده کردند.

    مهندس عیدی اظهار داشت: باید با شناخت واقعیت و فرصت ها، راهکارهای جدید برای توسعه گردشگری سلامت خلق کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی