عصر بازار

تصمیم هیات وزیران و تایید جهانگیری بر پوشش بیمه دارو و خدمات جدید سلامت

عصر اعتبار- تصمیم هیات وزیران، چهار فقره داروی جدید که در بخش های بستری و سرپایی استفاده می شوند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

تصمیم هیات وزیران و تایید جهانگیری بر پوشش بیمه دارو و خدمات جدید سلامت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون اول رییس جمهوری، مصوبه دولت برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مامایی به صورت آزمایشی (پایلوت) در استان های اصفهان، اردبیل و گلستان با شرایط خاصی و چهار فقره داروی جدید که در بخش های بستری و سرپایی استفاده می شوند را برای اجرا ابلاغ کرد.

    با تصمیم هیات وزیران، چهار فقره داروی جدید که در بخش های بستری و سرپایی استفاده می شوند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

    همچنین بر اساس مصوبه هیات دولت، خدمات مامایی نیز به صورت آزمایشی (پایلوت) در استان های اصفهان، اردبیل و گلستان با شرایط خاصی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

    طبق این مصوبه، خدمات پزشکی- ورزشی در سرفصل های ویزیت تخصصی، تجویز MRI.CT و صرفاً درخواست انجام فیزیوتراپی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند.
    متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:
    هیات وزیران در جلسه 1394.8.24 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1389- تصویب کرد:

    الف- داروهای مورد استفاده در بخش های بستری و سرپایی به شرح زیر تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند:
    1- داروی تزریقی سپتی مب جهت مصرف در ICU:
    تبصره - استمرار پوشش بیمه منوط به ثبات قیمت تا یکسال و ارایه مطالعات تکمیلی توسط شرکت تولید کننده دارو حداکثر تا یکسال از تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن دارو می باشد.

    2- داروی بوسنتان در موارد پرفشاری اولیه ریوی به شرط تجویز توسط پزشک فوق تخصص ریه و داروی اسکلرودرمی سیستمیک به شرط تجویز توسط پزشک فوق تخصص روماتولوژی.

    3- داروی ریتوکسی مب به شرط تشکیل پرونده و تجویز توسط متخصص خون و انکولوژی و رادیوتراپی در درمان لنفوم غیر هوچکین (NHL) و تجویز توسط فوق تخصص روماتولوژی در درمان پمفیگوس و تجویز توسط متخصص مغز و اعصاب در بیماران MS مبتلا به Neuromyelitis Optics (با سهم سازمان نود درصد (90%)
    4- دارویEtanercept 50 mg vial به شرط تشکیل پرونده و تجویز توسط روماتولوژیست و با فرانشیز ده درصد (10%) و به شرط تولید داخل.
    ب- خدمات مامایی به صورت آزمایشی (پایلوت) در استان های اصفهان، اردبیل و گلستان با شرایط زیر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند:

    1- خدمات مامایی مورد تعهد شامل ویزیت، سونوگرافی و آزمایش های دوران بارداری می باشد که تعداد و موارد ویزیت، سونوگرافی و آزمایش ها طبق ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح‌جدول پیوست که‌تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، قابل پرداخت میباشد.
    تبصره - حداکثر پوشش بیمه ای شامل هشت بار ویزیت و سه بار سونوگرافی می باشد.

    2- سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران نتایج حاصل از موالید در مراکز خصوصی را به سازمان های بیمه گر پایه جهت پایش آزمایشی (پایلوت) طرح به صورت ماهانه ارایه نماید.
    3- دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور، آیین‏نامه نظارتی و قالب (فرمت) قرارداد مربوط را ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه تهیه و ابلاغ ‏نماید.

    پ- خدمات پزشکی- ورزشی در سرفصل های ویزیت تخصصی، تجویز MRI.CT و صرفاً درخواست انجام فیزیوتراپی مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند.
    تبصره 1- پزشکان موضوع این بند، حق انجام فیزیوتراپی را ندارند.
    تبصره 2- تجویز MRI.CT منوط به ارایه راهنمای طبابت بالینی (گایدلاین) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را در دهم آذرماه 94 برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی