عصر بازار

درآمد خانوارهای ایرانی فقط کفاف اجاره خانه را می‌دهد

عصر اعتبار- کارشناس اقتصادی گفت: نیاز مردم به مسکن همچنان پا برجاست اما قدرت ریسک خرید، تعویض و نوسازی در جامعه وجود ندارد و با این شرایط پیش بینی می‌شود که این وضع تا یک سال آینده ادامه داشته باشد.

درآمد خانوارهای ایرانی فقط کفاف اجاره خانه را می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن میر عمادی کارشناس مسکن گفت: رکود مسکن جدا از اقتصاد کل کشور نیست و کاهش قدرت خرید مردم منجر به این امر شده است.

    وی با بیان اینکه تا زمانی که مشتریان مسکن اوضاع اقتصادی درستی پیدا نکنند رکود مسکن ادامه دار خواهد بود گفت: بودجه مسکن فوق‌العاده سنگین است و نیاز است که قدرت خرید مردم افزایش یابد تا خرید و فروش رونق بگیرد و در غیر این صورت مسکن تنها تولید و انبار می‌شود.

    شادمان تصریح کرد: نیاز مردم به مسکن همچنان پا برجاست اما قدرت ریسک خرید تعویض و یا نوسازی وجود ندارد و همه اینها متأثر از سیاست‌های کلان است و پیش بینی من این است که حدود یک سال دیگر این اوضاع ادامه دارد.

    این کارشناس مسکن معتقد است که وام مسکن فقط آسپرین است و ادامه داد: برای رونق گرفتن مسکن ما حداقل به سه دوره پنج ساله نیاز داریم تا برنامه ریزی‌ها صورت گیرد و نیاز کل کشور برطرف شود.

    شادمان با بیان اینکه سطح درآمد مردم نسبت به سایر هزینه‌ها پایین است گفت: به طور مثال اگر درآمد افراد سه میلیون تومان در ماه باشد تنها قادر خواهند بود که 25 الی 30 درصد در آمد خود یعنی 750 تا 900 هزار تومان را به مسکن اختصاص دهند که این مبلغ تنها برای اجاره مناسب است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی