عصر بازار

به قلم دکتر حسین عیوضلو؛

کتاب"بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی" اثر منتخب شد

عصر اعتبار- "کتاب بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی" نوشته دکتر حسین عیوضلو و وهاب قلیچ در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر نظام پولی و بانکی بعنوان "کتاب‌ منتخب حوزه بانکداری اسلامی" معرفی شد.

کتاب"بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی" اثر منتخب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، کتاب "بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی؛ ضوابط اخلاقی و تدابیر ساختاری" از سوی انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی منتشر شده است.

    دکتر حسین عیوضلو، استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بوده و در حال حاضر رییس طرح اصلاح نظام بانکی نیز می‌باشد.

    این کتاب از پنج فصل با عناوین «موازین و معیارهای اخلاقی در نظام اسلامی»، «درآمدی بر بانکداری اخلاقی»، «تجربه کشورهای مختلف در به‌کارگیری بانکداری اخلاقی»، «ضوابط اخلاقی در بانکداری اسلامی» و «جمع‌بندی و نتیجه‌گیری» تشکیل شده است.

    این کتاب تلاش داشته است تا با استفاده از آموزه‌های اسلامی، الهام‌گیری از قوانین و اسناد بالادستی کشور و تجارب سایر کشورهای جهان، ضوابط و کدهای اخلاقی نظام بانکی را در سه دسته درون‌بانکی ( شامل رعایت حقوق کارکنان و مسئولین بانک، رعایت حقوق مشتریان بانک، رعایت حقوق سهامداران بانک و حفظ و ارتقای شهرت و اعتبار بانک)، بین‌بانکی (شامل رعایت حقوق بانک مرکزی و کلیه مؤسسات شبکه بانکی) و فرابانکی (شامل جهت­‌گیری خدمات بانکی به منظور حفظ ثبات اقتصادی-اجتماعی جامعه، کاهش فقر و شکاف طبقاتی، صیانت از محیط زیست، حفاظت از منافع فرانسلی، رعایت حقوق شهروندی عامه مردم و رعایت حقوق سازمان‌ها و نهادهای دیگر) تدوین کند.

    کتاب «بانکداری اخلاقی با رویکرد اسلامی؛ ضوابط اخلاقی و تدابیر ساختاری» در 256 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان اکنون در بازار موجود است.

    در ابتدای مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر نظام پولی و بانکی کشور، دکتر علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: هدف ما تمرکز بر تحقیقات کاربردی برای حل مشکلات نظام بانکی است و در این راه همکاری و ایده های تمامی پژوهشگران عرصه پول و بانک می تواند کمک بزرگی برای ما باشد.
    وی افزود: نظام بانکی شاهرگ حیاتی نظام اقتصادی کشور است و در صورتی که این سیستم به روز و کارآمد نباشد نمی تواند نیازهای جامعه را پاسخ دهد.

    به گفته وی، شکافی بین نظام بانکی کشور و نظام بانکداری دنیا به وجود آمده است که حل این مشکلات و از بین بردن شکاف تنها با رویکرد علمی و پژوهشی امکان پذیر است.

    تقدیر از پژوهشگران برتر نظام پولی و بانکی کشور در پنجمین آیین بزرگداشت بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری مدیران پژوهشی در بانک مرکزی برگزار شد.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی