عصر بازار

پورزرندی در پاسخ به "عصر اعتبار" اعلام کرد:

احداث خط ۶ مترو با سرمایه گذاری بانک شهر

عصر اعتبار- پورزرندی گفت: به منظور تقویت مسئولیت اجتماعی، بانک شهر حدود ۵۰ درصد منابع خود را به اجرای طرح های حمل و نقل شهری تخصیص داده که راه اندازی خط ۶ مترو شهری تهران، یکی از این طرح ها به شمار می رود.

احداث خط ۶ مترو با سرمایه گذاری بانک شهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    محمد پورزرندی مدیر عامل بانک شهر در پاسخ به خبرنگار "عصر اعتبار"  اعلام کرد:  بانک شهر در تلاش است تا به منظور اجرای رسالت و مسئولیت اجتماعی خود،  حدود 50 درصد از منابع را به طرح های حمل و نقل عمومی  تزریق کند. از این رو سرمایه گذار اصلی خط 6 مترو شهری تهران شد.
    نایب رئیس هیئت‌مدیره بانک شهر  با مد نظر قرار دادن سیاست های اخیر سرمایه گذاری این بانک ادامه داد: بانک هایی همچون کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، گردشگری و... به طور تخصصی از یک بخش حمایت می کنند؛ اما مدیریت شهری، مبحثی  است که از این حمایت مغفول مانده بود؛ از این رو تلاش شد تا بانک شهر به حمایت از طرح های که در آن مسئولیت اجتماعی گنجانده شده است؛ بپردازد. بنابراین، مترو و حمل و نقل شهری به عنوان  مهمترین اولویت شناخته شد.
    وی افزود: اقبال عمومی بانک ها از طرح ها و پروژه های شهری  1 درصد است و با توجه به اینکه حدود 70 درصد از منابع این بانک توسط شهرداری تامین شده است،  طرح های زیر ساختی و توسعه ای شهری برای ورود سرمایه گذاری توجیه پیدا کرد.
    پورزرندی  90 در صد از منابع امروز بانک شهر را مردمی دانست و گفت:  حدود 30 درصد از منابع و نقدینگی این بانک به فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، به صورت تسهیلات پرداخت می شود و 50 درصد دیگر منابع نیز  به سرمایه گذاری در پروژه های توجیه دار و با ضمانت محکم تخصیص می یابد.
    مدیر عامل بانک شهر افزود: 40 درصد از طرح های حمل و نقلی در جهت توسعه  شهری بوده که آسایش شهروندان را به همراه خواهد آورد.
    وی با تاکید بر رسالت بانک شهر به منظور حمایت از بخش خصوصی و تزریق منابع مالی یادآور شد: حدود 30 درصد از منابع به فعالان اقتصادی تخصیص داده می شود که این مجموعه خدمات، در قالب  بازار سرمایه، بیمه و... است به طوری که اگر یک فعال اقتصادی برای گشایش LC  نیاز به مبلغ اولیه که همان 15 درصد است؛ داشته باشد ؛ بانک شهر این امکان را فراهم می سازد.
    پورزرندی با اشاره به افزایش سرمایه بانک شهر اعلام کرد: منابع مالی این بانک  11 هزار میلیارد ریال بوده که اکنون به میزان 2.5 برابر رشد پیدا کرده است. به طوری که بانک مرکزی در جهت تقویت بانک ها، ذخیر این بانک را به میزان 1 درصد کاهش داده است.
    مدیر عامل بانک شهر همچنین به افزایش شعب این بانک در طی فعالیت خود تاکید کرد و  گفت:  زمانی که بانک شهر به منظور تاسیس، کفایت سرمایه خود را اعلام کرد؛ مجوز تاسیس 20 شعبه از سوی بانک مرکزی داده شد.  اما با افزایش سرمایه در طی  چند سال فعالیت، امروزه این تعداد به 194 شعبه در سطح کشور رسیده و قرار است تا در چارچوب مقررات، این تعداد تا پایان سالجاری به 261 شعبه افزایش یابد.
    وی با تشریح سیاست های بانکداری الکترونیک افزود: هم اکنون  بیش از 100 پیشخوان بانک شهر در تمام کشور به منظور ارائه خدمات به هموطنان فعال بوده که  با توجه به استقبال مردم، تلاش داریم این تعداد را تا پایان سال 94 به 200 پیشخوان  برسانیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.https://telegram.org/

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو