عصر بازار

ساخت و ساز در دست یک عده ثروتمند است

عصر اعتبار- کارشناس اقتصادی گفت: وام مسکن باید به شرکت‌های متخصص مسکن واگذار شود تا تولید را بالا ببرند و در کنار آنها هم شرکت‌های بیمه فعالیت کنند.

ساخت و ساز در دست یک عده ثروتمند است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن میرعمادی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ساخت و سازها در کشور به سمت مدرنیته گام برداشته اما تکنولوژی ساخت و ساز در آنها چندان رعایت نمی‌شود و ساختمان‌سازی توسط افراد فاقد صلاحیت صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه همه تولیدات اروپایی‌ها دارای مهر استاندارد و ضمانت‌نامه چند ساله است، گفت: ساختمان‌های کشور ما نیز باید این شرایط را دارا باشند.

    این کارشناس اقتصادی یکی از پیشنهادات خود را برای افزایش کیفیت ساختمان‌ها قابل وگذاری بودن وام‌ها دانست و گفت: وام‌ها و پول‌های اختصاص داده شده به بخش مسکن باید به شرکت‌های متخصص مسکن واگذار شود تا تولید را بالا ببرند و در کنار آنها هم شرکت‌های بیمه باید فعالیت کنند تا بر کنترل کیفیت و ارائه برگ بیمه نظارت کنند.

    میرعمادی تصریح کرد: ما به مجموعه‌های فنی نیاز داریم تا شرکت‌های بیمه را شناسایی کنند و این شرکت‌ها وظیفه پیدا کنند تا از سازندگان ساختمان‌های فاقد استاندارد خسارت بگیرند.

    وی یکی از پیامدهای مثبت این عمل را چنین بیان کرد که این عمل نه تنها موجب می‌شود که شرکت‌های بیمه، ساختمان‌های بی‌کیفیت را بیمه نکنند بلکه مردم نیز از خرید ساختمان‌های فاقد بیمه کیفیت امتناع می‌ورزند.

    این کارشناس مسکن با بیان اینکه جریان ساخت و ساز باید در اختیار مهندسان قرار بگیرد، گفت: متأسفانه این جریان در اختیار یک سری افراد ثروتمند است در صورتی که می‌بایست بانک‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و آن را در اختیار مهندسان قرار دهند و در راستای آن هم بیمه را پوشش دهند به گونه‌ای که خانه را بازرسی و ضمانت‌نامه را برای ساختمان‌های باکیفیت صادر کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی