عصر بازار

ترسیم برنامه های اقتصادی چین برای سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- دولت چین با انتشار فهرستی بلندبالا از برنامه های اقتصادی خود در سال ۲۰۱۶ میلادی، امیدوار است جریان اصلاحات مالی را به پیش سوق داده و با استفاده از مزیت تبدیل شدن «یوان» به ارز بین المللی به رویاهای پیشرفت اقتصادی خود دست یابد.

ترسیم برنامه های اقتصادی چین برای سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، از جمله برنامه های این کشور این است که در سال آینده میلادی بر اساس برنامه سیزدهم پنج ساله اقتصادی، خانوادهای مهاجر را در امور شهری مساعدت کرده و برنامه های اسکان آنها را با دادن وام برای خرید خانه های کوچک و ارزان قیمت محقق سازد.
    بسیاری از روستائیانی که پیشتر به مناطق شهری چین مهاجرت کرده بودند و بعضا شمار آنها بالای 200 میلیون نفر اعلام شده، حق اقامت در شهرهای بزرگ را نداشتند اما حالا حزب کمونیست چین گفته است که کارهای اقامت رسمی و قانونی این افراد را از سال آینده میلادی آغاز می کند تا آنها شهروندان شهرهای بزرگ شوند.
    با این حساب نرخ شهرنشینی در چین که به مرز 36 درصد رسیده بود با این اقدام دولت در سال 2020 میلادی به بیش از 45 درصد خواهد رسید.
    توسعه ساختارهای شهری، حفاظت دقیق و قوی از میراث فرهنگی و توسعه بخش های مختلف اسکان مردم در شهرهای مختلف و ساخت تجهیزات زیربنایی بیشتر برای حمل و نقل از دیگر برنامه های مهم اقتصادی چین برای سال آینده میلادی است.
    دولت اعلام کرده است که در بخش تجارت؛ هزینه ها، عوارض و مالیات را کاهش خواهد داد و شرکت ها را یاری خواهد کرد تا در بخش های نوین علمی و فنی تجارت گسترده تری داشته باشند.
    ارزش صادرات و واردات در چین در حال کاهش است و کاستن از این هزینه ها برای توسعه تجارت خارجی این کشور که در سال 2015 بیش از 8 درصد افت کرده ضروری است.
    در همین حال دولت اعلام کرده است که مالیات های سالانه شرکت های کوچکتر که تجارت مطلوبی ندارند، کاهش خواهد یافت تا بتوانند به حیات تجاری خود ادامه دهند.
    دولت اعلام کرده است در سال آینده میلادی با اجرای برنامه های اصلاحاتی تبادلات با کشورهای دیگر در امور مالی و بانکی را افزایش می دهد و مخاطرات مالی منطقه ای کاسته خواهد شد و یوان به عنوان ارزی که به تازگی در سبد ارزی بین المللی افزوده شده است قابلیت های بیشتری برای داد و ستد خارجی پیدا خواهد کرد.
    مبارزه قوی با فساد، ارزیابی دقیق فعالیت های شرکت های دولتی و انجام اصلاحات در آنها، اصلاح نظام مالیاتی و تامین اجتماعی از اولویت های کاری دولت بر اساس بیانیه منتشره شورای دولتی چین در سال آینده میلادی خواهد بود.
    بهبود محیط سرمایه گذاری، افزایش همکاری صنعتی با کشورهای دیگر، تقویت حفاظت از حق مالکیت معنوی، بالا بردن استانداردهای زندگی مردم و رسیدن به رشد اقتصادی بین 6.5 تا 7 درصد از دیگر برنامه های مهم دولت در سال 2016 میلادی است.
    کمک به افزایش تقاضا و همچنین بیشتر کردن مصرف با تولید کیفی و افزایش سرمایه گذاری در کشورهای دیگر و اتکا به بخش های خدماتی و مصرفی برای رسیدن به یک رشد اقتصادی مطلوب از اصلی ترین محورهای برنامه پنجساله سیزدهم اقتصادی چین برای سال آینده میلادی خواهد بود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی