عصر بازار

پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز با معاملات آتی

عصر اعتبار- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به از بین رفتن نگرانی سفته بازی بازار نقدی و فیریکی ارز با راه اندازی، بازار مشتقات ارزی گفت: صرافی ها هم می توانند از این بازار استفاده کنند.

پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز با معاملات آتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، شهریار شهمیری  با بیان اینکه راه اندازی بازار مشتقه ارز همزمان با لغو تحریم‌ها به نفع اقتصاد و برای نظام مند کردن بازار ارز و به تبع آن آرامش فعالان اقتصادی لازم و ضروری است، اظهارداشت: راه اندازی بازار مشتقه ارزی که به تازگی در شورای عالی بورس تصویب شده است، اقدامی ملی و در راستای توسعه اقتصادی خواهد بود.

    وی با بیان اینکه بازار مشتقه ارز می تواند یکی از روش‌های کنترل بازار و پوشش ریسک‌های موجود باشد، خاطر نشان کرد: متولی اصلی بازار ارز، بانک مرکزی است، از این رو بازار مشتقه ارزی باید با هماهنگی کامل سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بانک مرکزی راه اندازی شود. 

    شهمیری تاکید کرد: قطعا با توجه به اینکه تحریم‌ها در حال کاهش است و فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران فراهم می‌شود، نیازمند راه اندازی این بازار هستیم.

    کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حال حاضر یکی از دغدغه های بزرگ، دادن اطمینان به سرمایه گذاران و بازرگانان خارجی برای حضور در بازار ایران است که معاملات آتی ارز می تواند پناسیل جدیدی را به منظور پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز و امنیت اقتصادی ایران به این فعالان بدهد.

    وی با اشاره به اینکه امروز فرصت مناسبی برای اجرایی شدن بازار مشتقه ارز است، افزود: راه اندازی معاملات آتی ارز می تواند به فعالان بازار اجازه دهد که در بازاری نظام مند و با قوانین مشخص، ریسک های خود را پوشش دهند و از طرف دیگر مسوولان نیز نگران سفته بازی در بازار نقدی و فیزیکی ارز نخواهند بود.

    شهمیری در پایان گفت: می توان از پتانسیل‌های صرافی ها نیز در این بازار استفاده کرد تا شاهد بازاری با عمق بالا برای معاملات آتی ارز در آینده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی