عصر بازار

قیمت جهانی طلا به ۱۰۵۴ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا پس از کاهش ۲ درصدی در جلسه قبل، امروز ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۴ دلار در هر اونس رسید.

قیمت جهانی طلا به ۱۰۵۴ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا امروز افزایش داشت، اما عمدتا افت قیمت های روز گذشته ناشی از افزایش نرخ بهره در آمریکا برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته را حفظ کرد.

    فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه در اقدامی قابل پیش بینی، نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد افزایش داد و موجب شد ارزش دلار افزایش یابد. این موضوع سبب آسیب دیدن بازار طلا شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 2 درصدی در جلسه قبل، که بیشترین افت قیمت یک روزه از ماه جولای تاکنون بود، امروز 0.3 درصد افزایش یافت و به 1054 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود 2 درصد کاهش داشته که بدترین عملکرد هفتگی در 6 هفته اخیر به حساب می آید.

    سام لفلین، از گروه ام کی اس گفت: «پس از اعلام افزایش نرخ بهره در آمریکا تداوم تقویت دلار بر فلزات گرانبها تاثیر گذاشته است و ما احتمالا در کوتاه مدت بار دیگر شاهد افت قیمت ها خواهیم بود.»

    ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی روز پنجشنبه به بالاترین رقم در 2 هفته گذشته رسید، اما به دلیل برداشت سودهای صورت گرفته، بخشی از این افزایش را در روز جمعه خنثی کرد. بالا رفتن ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا دیروز به رقم 1047 دلار و 25 سنت برسد که فاصله چندانی با پایین ترین رقم حدود 6 سال گذشته نداشت.

    قیمت طلا از ابتدای امسال و عمدتا به دلیل ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا و نگرانی ها از آسیب دیدن تقاضا به دلیل افزایش نرخ بهره، 11 درصد کاهش یافته است.

    بسیاری پیش بینی می کنند که قیمت طلا کاهش بیشتری را شاهد باشد. تحلیلگران فنی گفتند، طلا احتمالا به زودی به رقم 1000 دلار خواهد رسید.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی