عصر بازار

بدهی ۲۲ هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت به حوزه درمان

عصر اعتبار- رئیس سازمان بیمه سلامت میزان بدهی صندوق های بیمه ای کشور به حوزه درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت در سال جاری را حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

بدهی ۲۲ هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت به حوزه درمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد جواد کبیر روز جمعه در حاشیه گردهمایی پزشکان خانواده مازندران اظهار کرد: این میزان بدهی مربوط به اسناد پزشکی که به بیمه سلامت ارسال و مورد تائید قرار گرفته، است.
    وی دلیل این بدهی را ناشی از افزایش بیمه شدگان همگانی اعلام و اظهار کرد: در قانون بودجه سالجاری هزینه ای برای بیمه شدگان جدید پیش بینی نشد و این کار باعث شد تا نتوانیم به موقع بدهی خود را به حوزه درمان پرداخت کنیم.
    وی اضافه کرد: طبق آمار به طور میانگین پرداختی ما در سالجاری صرفا تا اواسط اردیبهشت ماه هزینه اسناد پزشکی ارائه شده را پرداخت کردیم و حدود هفت و نیم ماه بدهی معوقه به حوزه درمان داریم.
    وی افزود: میزان بدهی بیمه سلامت از صندوق های مختلف به بخش درمان متفاوت است و در برخی از صندوق ها پرداختی ما به تیرماه نیز رسید، ولی به طور میانگین پرداختی ها تا اواسط اردیبهشت است.
    کبیر افزود: با توجه به قول های سازمان مدیریت برنامه ریزی و حمایت هایی که رئیس جمهوری و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه سلامت دارند، عزم مسئولان برای تامین منابع مالی ما وجود دارد.
    رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با این وضعیت به نظر می رسد ما بتوانیم حدود حداقل پرداختی اسناد پزشکی مورد تائیدمان را تا پایان پاییز برسانیم و احتمال دو تا سه ماه بدهی خواهیم داشت که این روند نیز با شرایط فعلی کشور تا حدودی عادی است.
    وی اضافه کرد: بیمه سلامت 22 هزار میلیارد ریال از بدهی سال 93 را به حوزه درمان پرداخت کرده و این بیمه هیچ بدهی بابت سال 93 به حوزه درمان ندارد.
    کبیر افزود: بدهی ما در سال قبل نیز مطابق پیش بینی های ما بود و این بدهی نشان داد که برآوردی که بیمه سلامت نسبت به هزینه ها داشته درست بود.
    وی بیان کرد: از نظر ما نظام بیمه ای می تواند موفق و کارآمد باشد که بدهی به مجموعه نداشته باشد و بیمه هایی که بدهی به درمان داشته باشند، مشکلاتی در دریافت خدمات پیدا می کنند.
    رئیس سازمان بیمه سلامت ابراز امیدواری کرد با بودجه بندی درست میزان اعتبار اختصاصی به بیمه سلامت متناسب با نیازش باشد تا بتواند بدهی به حوزه درمانی نداشته باشد.
    ** برخورداری 40 میلیون جمعیت ایرانی از بیمه سلامت
    کبیر گفت: اکنون حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور از بیمه سلامت برخوردارند و 80 درصد از هزینه درمان این افراد زیر پوشش نیز از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.
    وی در مورد یکپارچه سازی بیمه ها در کشور گفت: این طرح نیازمند کارکارشناسی از سوی متولیان اصلی دارد و انجام کار کارشناسی نیز باید بدور از کارکردهای رسانه ای و در داخل انجام شود.
    رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: الزام این کار در کشور وجود دارد، ولی باید کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد تا بتوان به یک جمع بندی درست رسید.
    کبیر اضافه کرد: اگرچه این طرح مدتهاست در سطح کشور مطرح می شود، ولی هنوز قانون و یا پیش بینی در مورد چگونگی انجام کار و تامین هزینه های آن برآوردی صورت نگرفته است.
    نخستین گردهمایی ملی پزشکان خانواده شهری مازندران صبح امروز جمعه در ساری آغاز شد.
    طرح پزشک خانواده برای خانوارهای روستایی در دولت اصلاحات در سراسر کشور و برای خانوارهای شهری در سال 91 در مازندران وارد فاز اجرایی شد و حدود یک هزار پزشک در مازندران در این طرح مشارکت دارند.

     


    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی