عصر بازار

نگاهی به بازار طلا بعد از لغو تحریم‌ها

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها از ماه آینده، می‌توانیم تقاضای چند میلیون نفری در بازارهایی همچون اقلیم کردستان عراق، کشورهای بلوک شرق، آذربایجان و ترکمنستان را که از دست داده‌ بودیم را احیا کنیم.

نگاهی به بازار طلا بعد از لغو تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبادالله محمدولی با اشاره به لغو تحریم‌های اقتصادی که ماه آینده اجرا می‌شود و تاثیرات آن در بازار طلا تاکید کرد: با توجه به اتمام تحریم‌ها، فضای روبه جلویی داریم ولی باید مسئولان و دستگاه‌های ذیربط از این فضای رقابتی نهایت استفاده را برای ورود تولیدات ما به بازار‌های هدف ببرند که در این زمینه وظایف دستگاه‌های مربوطه خطیر‌تر می‌شود.

    وی اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق، کشورهای بلوک شرق، آذربایجان و ترکمنستان از جمله کشورهایی بودند که در حوزه صادرات بازار بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شوند در حالی که به دلیل مشکلات و موانعی که وجود داشت این بازارها را از ما گرفتند و علی‌رغم ارتباطات بسیار خوب با آن کشورها، نتوانستیم به این بازارها راه یابیم.

    برخی تنگ‌نظری‌ها موجب شد بازار کشورهای هدف از دست ما خارج شود

    محمدولی با بیان اینکه برخی تنگ‌نظری ها نیز موجب شد این بازارها از دست ما خارج شود و کشورهای دیگر جای ما را بگیرند، ادامه داد: با توجه به عدم حمایت‌ از صنایع به ویژه صنعت طلا در این سالها با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شدیم که با برداشته شدن تحریم‌ها باید نهایت استفاده را از این فرصت کرد و دوباره بتوانیم بازار چند صد میلیون نفری را به دست آوریم.

    به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی، در خیلی مواقع فرصت‌سوزی‌ها بیشتر از تحریم‌، صنعت طلا و جواهر را تحت فشار قرار داد.

    وی با بیان اینکه باید بتوانیم بازارهای خوبی که در دوران تحریم از دست دادیم دوباره به دست آوریم، گفت: با توجه به این فضا و در کنار آن واقعیت‌های موجود و پتانسیل‌هایی که در این بخش داریم بازار مناسبی برای صنعت طلا و جواهر پیش‌بینی می‌کنیم.

    محمدولی همچنین اظهار کرد: با توجه به برداشته شدن محدودیت‌ها فضایی برای فعالیت‌های مناسب به منظور تولید و صادرات طلا و جواهر در کشور مهیا شده که این موضوع بستری را فراهم می‌کند تا این صنعت دوباره به فضای کسب‌وکار برگردد.

    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی در عین حال تاکید کرد: بروکراسی‌های اداری، صادر‌کنندگان را از صادرات پشیمان کرده به گونه‌ای که آنها عطای صادرات را به لقایش می‌بخشند که امید می‌رود با برداشته شدن تحریم ها این وضعیت بهبود یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی