عصر بازار

انتقاد از حداقل مزد تعیین شده برای کارجویان زیر ۲۹ سال در برنامه ششم

عصر اعتبار- نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس از پیشنهاد دولت در تعیین حداقل مزد برای کارجویان زیر ۲۹ سال در برنامه ششم انتقاد کرد وگفت: بدون شک اگر تغییراتی در این پیشنهاد از سوی دولت ارایه نشود فراکسیون کارگری مجلس اجازه نخواهد داد چنین پیشنهادی به تصویب برسد.

انتقاد از حداقل مزد تعیین شده برای کارجویان زیر ۲۹ سال در برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، نادر قاضی پور با انتقاد از پیشنهاد تعیین حداقل دستمزد برای کارجویان زیر 29 سال در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه، افزود: براساس این پیشنهاد حقوق کارجویان زیر 29 سال از 700 هزارتومانی که برای سال 94 تصویب شده به 530 هزار تومان کاهش پیدا می کند.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فراکسیون کارگری طبق فرمول‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی هزینه‌های ماهانه یک خانواده چهار نفری پرداخت که بر اساس آن حداقل مصرف 14 قلم مواد غذایی، حدود یک میلیون و 800 هزار تومان است که اگر هزینه تحصیل فرزندان و مسکن را نیز حساب شود این رقم به 2 و نیم میلیون تومان افزایش می‌یابد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کاهش حقوق کارجویان زیر 29 سال مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بدون شک اگر تغییراتی در این پیشنهاد از سوی دولت ارایه نشود فراکسیون کارگری مجلس اجازه نخواهد داد چنین پیشنهادی به تصویب برسد وبا قاطعیت جلوی این مصوبه ایستادگی خواهد کرد.

    نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح و آن را به هیات رئیسه مجلس تقدیم کردم.

    در حالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه پرداخت 75 درصد حداقل دستمزد به کارجویان زیر 29 سال به مدت دوسال را پیشنهاد داده که انتقادات نمایندگان کارگران را به دنبال داشته و این سازمان قول اصلاح این بند را داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی