عصر بازار

درخواست سندیکای بیمه‌گران از دولت برای حفظ و استفاده از مزایای کارت سوخت

عصر اعتبار- سندیکای بیمه‌گران ایران با ارسال نامه ای به برخی از مقامات دولتی با اشاره به امکان استفاده از اطلاعات میزان مصرف سوخت هر خودرو برای تعیین حق بیمه شخص ثالث، خواستار تدابیر دولت برای حفظ کارت سوخت شد.

درخواست سندیکای بیمه‌گران از دولت برای حفظ و استفاده از مزایای کارت سوخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سندیکای بیمه‌گران ایران با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت و امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواستار حفظ کارت سوخت با اجرای تدابیری توسط دولت از جمله تعریف قیمت اضافه برای کسانی که از کارت سوخت استفاده نمی­­‌کنند، شد. در بخشی از این نامه آمده است که امکان استفاده از اطلاعات میزان مصرف سوخت هر خودرو که توسط کارت سوخت مشخص می‌شود، برای تعیین حق بیمه شخص ثالث وجود دارد و طرحی در این زمینه به زودی برای دولت ارسال می شود.

    متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

    جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری- معاون اول محترم ریاست جمهوری ایران

    جناب آقای دکتر آخوندی- وزیر محترم راه و شهرسازی

    جناب آقای مهندس زنگنه- وزیر محترم نفت

    جناب آقای دکتر نوبخت – معاون محترم رئیس‌جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

    جناب آقای دکتر طیب نیا- وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

    موضوع: کارت سوخت

    با سلام و احترام

    همانگونه که مستحضرید مصرف بی رویه سوخت به یکی از چالش‌های بزرگ اقتصادی و زیست‌محیطی کشور تبدیل شده است. در سال­های گذشته دولت به منظور مدیریت مصرف سوخت، با هزینه بسیار زیادی مبادرت به طراحی، اجرا و فرهنگ­سازی استفاده از کارت سوخت نمود که بی‌شک نتایج مثبتی به دنبال داشته است.

    اینک با یکسان‌سازی قیمت سوخت، این سرمایه­‌گذاری بزرگ در حال نابودی است، در حالی که به نظر می‌رسد «کارت سوخت» می‌تواند کماکان در مدیریت مصرف نقش‌آفرین باشد. از این رو برای تداوم این مدیریت و به منظور تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان می­‌توان «اطلاعات گران‌بهایی» از سامانه سوخت استخراج کرد.

    با توجه به اشاره اجمالی فوق استدعا دارد، تا هنوز کارت سوخت به کلی از گردونه خارج نگردیده است با تدابیری از جمله تعریف قیمت اضافه برای کسانی که از کارت سوخت استفاده نمی­­ کنند، از خروج کارت سوخت از سیستم مصرف سوخت جلوگیری شود.

    شایان ذکر است این سندیکا براساس قانون جدید بیمه شخص ثالث و پیش‌بینی امکان تأمین بخشی از حق بیمه ها از محل افزایش قیمت سوخت و همچنین امکان استفاده از اطلاعات میزان مصرف هر خودرو که بیانگر میزان پیمایش خودرو و به تعبیری ریسک خودرو است، طرحی را در دست بررسی دارد که متعاقباً تقدیم خواهد شد.

    علی اکبر اولیاء

    دبیر کل

    رونوشت:

    جناب آقای دکتر واعظی- وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت استحضار و بذل توجه.

    تصویر نامه:

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو