عصر بازار

ضرورت اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با انتقاد از وجود تبعیض در پرداخت مستمری بازنشستگان بر ضرورت اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان برای رفع تبعیض ها تاکید کرد.

ضرورت اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، احمد آریایی نژاد با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت معیشتی بازنشستگان و تذکر به وزیر کار، تصریح کرد: این تذکر نتیجه ارسال شکایت بازنشستگان آموزش وپرورش و دیگر بازنشستگان به نمایندگان مجلس است که لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر چه سریعتر به این مشکل رسیدگی کند.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان، ادامه داد: اختلاف فاحشی میان حقوق و مزایای بازنشستگانی که 20 سال پیش بازنشسته شدند با بازنشستگان جدید دیده می شود در حالی که این بازنشسته ها  دارای مدرک و شغل یکسان هستند؛‌ لذا عادلانه نیست که میان حقوق بازنشستگانی که دارای شرایط یکسانی هستند تبعیض قائل شد.

    ضرورت اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان

    این نماینده مردم در مجلس نهم، اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را برای بهبود وضعیت معیشتی این قشر ضروری خواند وافزود: در حالی متولیان نبود منابع مالی را بهانه اجرایی نکردن طرح مذکور می داند که منابع کشور ناعادلانه در دستگاه ها تقسیم می شود؛ متاسفانه بخش اعظمی از مشکلات کشور نیز ناشی از نگاه تبعیض آمیز در تقسیم بودجه است که در نهایت منجر به کمبود اعتبار و نقدینگی برای اجرای طرح‌ها می‌شود.

     

    انتقاد از عملکرد دولت درخصوص رسیدگی به بازنشستگان

    آریایی نژاد از عملکرد دولت درخصوص رسیدگی به وضعیت بازنشستگان انتقاد کرد وگفت: در حالی دولت کمبود بودجه و اعتبارات را بهانه اجرایی نشدن برخی طرح های مرتبط با بازنشستگان عنوان می کند که به راحتی میان بازنشستگان تبعیض قائل می شود؛‌ آیا عدالت است که  برخی از بازنشستگان در رفاه و برخی دیگر در سختی باشند در حالی که هر دو قشر در یک جامعه و با شرایط اقتصادی همسان زندگی می کنند.

    وی بر ضرورت توجه بیشتر به وضعیت معیشتی بازنشستگان در برنامه ششم توسعه و بودجه 95 تاکید و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده نمایندگان مجلس باید حمایت بیشتری از بازنشستگان داشته و همچنین دولت نیز سهم بیشتری را به بازنشستگان اختصاص دهند.

     

    وجود تبعیض میان حقوق ومزایای بازنشستگان جدید و قدیم

    عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم،‌ با انتقاد از وجود تبعیض میان حقوق و مزایای بازنشستگان جدید و قدیم، گفت: متاسفانه تبعیض زیادی در این خصوص دیده می‌شود به طوری که مزایا و وام هایی که بر حسب عدالت باید در اختیار بازنشستگان قدیمی قرار گیرد در برخی موارد به بازنشستگان جدید داده می شود و به جز حقوق و مزایای اندک شان،‌ حمایت چندانی از آنها صورت نمی گیرد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ از وضعیت نامطلوب معیشتی بازنشستگان انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به آنها شد.

     

    ضرورت توزیع عادلانه منابع در کشور

    آریایی نژاد بر ضرورت توزیع عادلانه منابع در کشور تاکید کرد و افزود: باید بر اساس تورم موجود در کشور حقوق ومزایای بازنشستگان افزایش یافته و یکسان سازی شود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، از عدم پرداخت پاداش برخی بازنشستگان انتقاد کرد و خواستار پرداخت هر چه سریعتر آن شد.

     

    انتقاد از وجود تبعیض و اختلاف فاحش در میزان دریافتی شاغلان

    وی ‌از وجود تبعیض و اختلاف فاحش درمیزان دریافتی شاغلان انتقاد کرد و گفت: به عنوان مثال میان حقوق و مزایای کارمندی با مدارک دکترا که در وزارت نفت مشغول است با کارمندی با همین شرایط در وزارت آموزش وپرورش تفاوت زیادی وجود دارد، ‌آیا عادلانه است که میان شاغلان با مدارک و شرایط یکسان در کشور تا این حد اختلاف دیده شود؟ اگر بیت المال است چگونه باید با عناوین غیرقابل توجیه به برخی افراد و مدیران دولتی پرداخت شود در حالی که کارکنان دیگر دستگاه ها با مشقت و سختی زندگی می‌کنند؟

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اجرای ضعیف قانون مدیریت خدمات کشوری در کشور بر ضرورت اجرای کامل آن در همه سازمان ها و وزارتخانه ها تاکید کرد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بودجه باید واقعی تنظیم شود، تصریح کرد: متاسفانه به خاطر اینکه در هنگام بودجه ریزی واقعیت ها به درستی دیده نمی شود لذا بودجه به صورت غیرواقعی، غیرکارشناسی و ناعادلانه تقسیم می شود در حالی که اگر به صورت واقعی بسته شود قوانین مصوب شده به راحتی اجرا و دیگر هیچ مسئولی کمبود بودجه را بهانه بی تدبیری خود نمی‌داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو