عصر بازار

یک شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی پس از مدت ها سودده شد

عصر اعتبار- مدیرعامل یکی از شرکت های وابسته صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری از سوددهی این شرکت پس از آنچه «یک دوره سوءمدیریت در سال های گذشته» خواند، خبر داد.

یک شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی پس از مدت ها سودده شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «مجتبی شیرالی» امروز(شنبه) به پرسش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره زیان دهی شرکت «آپادانا سرام» اشاره کرد و گفت: به دلیل سوء مدیریت در دولت گذشته در سال های 1391 و 1392، 28خط تولید این شرکت به چهار خط کاهش یافت.
    وی افزود: سوء مدیریت تا جایی بود که پنج پرونده بین المللی علیه شرکت باز شد.
    شیرالی گفت: قرار بود ایتالیایی ها با برند خود در شرکت آپادانا سرام کالا تولید کنند که براحتی می توانستیم محصولات خود را با برند ایتالیایی به دیگر کشورها صادر کنیم.
    به گفته او، آن زمان 4300 مترمربع کالای دپو در انبارها باقی مانده بود و 700 نفر از کارکنان شرکت که با هزینه زیادی از سوی کارشناسان ایتالیایی آموزش دیده بودند، به دلیل رکود مجبور به ترک شرکت شدند.
    همچنین حجم بدهی های ارزی و ریالی شرکت نیز 700میلیارد تومان بود و می خواستند سهام کارخانه را به ازای هر سهم یک ریال در بورس به فروش برسانند.
    مدیرعامل آپاداناسرام تاکید کرد «این رخدادها ربطی به موضوع تحریم ها در اواخر دولت دهم نداشت و مشکل ها فقط از مدیریت نادرست بود».
    همه سهام این کارخانه متعلق به یک میلیون و 500 هزار بازنشسته کشوری است.
    از این رو، شیرالی گفت: هرگونه کسری بودجه صندوق را باید شرکت های صندوق بازنشستگی تامین کنند و تصور کنید وقتی شرکت ها ورشکست شوند ممکن است چه خطرهایی صندوق را تهدید کند.
    به گفته او، در دوره تازه مدیریت ساختارهای مالی اصلاح و بدهی700میلیارد تومانی شرکت تسویه شد و تولید کنونی کارخانه آپادانا سرام به 50 میلیون مترمربع رسید که این ظرفیت می تواند با بهبود مدیریت دو برابر شود.
    وی تاکید کرد نیاز بازار داخلی سرامیک ایران 250میلیون مترمربع است و توضیح داد: با اصلاحات صورت گرفته دوباره، در حال به دست آوردن سهم بازار داخلی و همچنین بازار صادراتی هستیم.
    به گفته او، این شرکت به ارمنستان، گرجستان، عراق، آلمان و استرالیا صادرات دارد و انتظار می رود با توجه به تیرگی روابط ترکیه و روسیه و همچنین ضعف پیوند یورو و روبل، «بزودی تولید ایرانی با برند ایتالیایی به روسیه صادر شود».
    شرکت آپاداناسرام وابسته به صندوق بازنشستگی کشور است و انواع مختلف کاشی کلاسیک، کاشی دیواری لعابدار دوبار پخت و کاشی پرسلانی بدون لعاب (کاشی گرانیتی) و لعابدار را تولید می کند.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیست و چهارم آذرماه هزینه تحمیلی به صندوق را 410 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود شرکت های صندوق در سال 1392، 800 میلیارد تومان بود که پارسال این رقم به یک هزار و 200 میلیارد تومان رسید و امسال به یک هزار و 500 میلیارد تومان افزایش می یابد.
    به نوشته تارنمای صندوق بازنشستگی کشوری، بیشتر وجوه مورد نیاز صندوق برای پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفان از دو محل تامین می شود: وجوه ناشی از کسور بازنشستگی سهم کارمند و کارفرما و وجوه ناشی از سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی کشوری.
    با این همه، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیست و ششم آذرماه از کمک 75 درصدی دولت به صندوق بازنشستگی کشوری و نزدیک صد درصدی به صندوق بازنشستگی لشگری خبر داد و این وضع را عامل رکود صندوق ها دانست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی