عصر بازار

مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا چه خواهد بود؟

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند که نوسانات ارزش دلار طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود هر چند کمبود نقدینگی در بازارهای بین المللی احتمالا دامنه نوسانات قیمت طلا را محدود خواهد کرد.

مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا چه خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز ، تحلیلگران اقتصادی و کارشناسان بازارهای بین المللی بر این باورند که پس از تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست اخیر خود، همه نگاه ها در روزهای آینده به نوسانات ارزش دلار خواهد بود و این عامل می تواند تاثیر زیادی بر تغییرات قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته باشد.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 8.70 دلاری روبرو شد و نزدیک به سطح 1065 دلار در هر اونس باقی ماند. نظرسنجی اخیر کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نیز نشان می دهد که اجماع و توافق کلی در خصوص روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده وجود ندارد.

    شاخص ارزش دلار نیز در هفته ای که گذشت با افزایش نسبی روبرو شده است. جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال تاکید کرد: به نظر من نوسانات ارزش دلار در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. گمانه زنی های سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به اقدامات بعدی فدرال رزرو طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

    طی روزهای آینده همچنین قرار است آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منتشر شود. انتشار آمارهای مربوط به تولید ناخالص داخلی و وضعیت بخش مسکن، همچنین گزارش مربوط به درآمد و هزینه های بخش خصوصی، سفارش کالاهای بادوام، شاخص اعتماد مصرف کننده و فروش مسکن و تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

    گزارش سایت طلا می افزاید، بی شک انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا می تواند به نفع ارزش دلار باشد و این مساله احتمالا قیمت طلا را با کاهش بیشتری روبرو خواهد کرد.

    نگرانی های مربوط به کاهش نرخ تورم در آمریکا و سایر اقتصادهای توسعه یافته جهان نیز می تواند تاثیر منفی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد. بازارهای کشورهای غربی جمعه آینده به خاطر تعطیلات کریسمس، بسته خواهد شد. این مساله می تواند موجب کاهش نقدینگی در بازارهای بین المللی شده و تاثیر منفی بر مبادلات و قیمت طلا داشته باشد.

    تعطیلی بازارهای غربی می تواند موجب کاهش 5 تا 10 دلاری قیمت هر اونس طلا شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو