عصر بازار

روال بیمه باید اصلاح شود

بیمه سلامت به گنج قارون وصل نیست

عصر اعتبار- یزدـمدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه نظام ارجاع باید درحوزه سلامت نهادینه شود،گفت: بار مراجعه بالا یعنی از دست رفتن منابع بیمه‌ای در حالی که باید از منابع خود صیانت کنیم زیرا به گنج قارون وصل نیستیم.

بیمه سلامت به گنج قارون وصل نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدجواد کبیر، پیش از ظهر امروز در همایش سراسری روسای بیمه گری، درآمد و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت در یزد اظهار داشت: مردم باید بر اساس برنامه پنجم توسعه از چتر مناسب پوشش بیمه ای برخوردار شوند اما از آنجا که پاشنه آشیل طرح بیمه سلامت، بار مراجعه است، باید بار مراجعه بیماران با ساز و کارهای مختلف کنترل شود.

    وی بیان کرد: تا زمانی که بار مراجعه درست نشود، روال بیمه با این منابع محدود اصلاح شدنی نیست بنابراین باید به نظام ارجاع پایبند باشیم زیرا نظام ارجاع، اساس نظام سلامت است و اگر این سیستم را اجرا نکنیم، منابع مالی خود را دور ریخته ایم.

    کبیر تاکید کرد: برای ساماندهی نظام ارجاع، نیاز به مدل‌های محلی داریم و یزد در این زمینه از قابلیت‌های خوبی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم در این استان به یک مدل برسیم، مدلی که بتواند بار مراجعه را کم کند و به سمت نظام ارجاع برود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به شرایط خوبی دست پیدا کنیم تا بتوانیم از منابع خود صیانت کنیم زیرا ما به گنج قارون وصل نیستیم و حق نداریم سخاوتمندانه، بودجه عمومی دولت را بریز و بپاش کنیم.

    وی تصریح کرد: باید به مردم خدمات بدهیم اما باید آنها را آگاه و توانمند کنیم و توانمندسازی مردم در حال حاضر اولویت اصلی بیمه سلامت است.

    کبیر عنوان کرد: تا زمانی که آلودگی هوا، مواد نگهدارنده در خوراکی هایی نظیر چیس و پفک و کنسروها، سوسیس و کالباس و ... در جامعه وجود دارد و مردم نسبت به نحوه استفاده از آنها آگاه نیستند و مصرف آنها بیماری به دنبال دارد، هزینه‌کرد بیمه در حوزه درمان بی‌نتیجه است و معتقدم باید به سمتی برویم که با آگاه سازی و توانمندسازی مردم، شرایط ابتلا را کاهش دهیم.

    وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم یک بیمه توسعه یافته باشیم، باید انباشت منابع داشته باشیم و به این نکته نیز توجه داشته باشیم که وزارت بهداشت و وزارت رفاه نمی توانند بار مالی سلامت کشور را بر عهده بگیرند.

    به گزارش مهر، همایش سراسری روسای بیمه گری، درآمد و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت به میزبانی بیمه سلامت استان یزد با حضور نمایندگان بیمه سلامت از سراسر کشور در سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد در حال برگزاری است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی