عصر بازار

بیمه ۳۲ هزار بازنشسته ذوب آهن اصفهان قطع شد

عصر اعتبار- قطع ناگهانی بیمه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در حالی است که مستمری بگیران و بازنشستگان این شرکت با گذشت بیش از دو سال، هنوز در دریافت مستمری و حقوق خود دچار مشکل هستند.

بیمه ۳۲ هزار بازنشسته ذوب آهن اصفهان قطع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکت شسبد(سلامت، بهداشت و درمان صنعت و معدن نوین) ارائه دهنده خدمات درمانی و بیمه به بازنشستگان و مستمری بگیران صنعت فولاد کشور است. این شرکت که تا دو روز پیش خدمات بیمه ای خود را برای بازنشستگان ذوب اهن اصفهان نیز مثل تمامی بازنشستگان صنعت فولاد ارائه می داد، به یکباره خدمات بیمه ای خود را برای بازنشستگان ذوب آهن اصفهان قطع کرده است.

    تا دو روز پیش، فرانشیز بیمار در درمانگاه اختصاصی فولاد ایران برای بازنشستگان ذوب آهن اصفهان مثل دیگر بازنشستگان صنعت فولاد کشور، 10 درصد بود اما از دو روز پیش فرانشیز 100 درصدی از بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گرفته می شود و بیمه آنها برای مراجعه به دیگر مراکز درمانی نیز فاقد اعتبار است.

    دلیل این مسئله از سوی مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد ایران، عدم واریز پول از سوی شرکت سهامی ذوب اهن اصفهان اعلام شده و به نظر می رسد شرکت شسبد، رأساٌ نسبت به ابطال قراردادهای همکاری فی مابین اقدام کرده است. نکته جالب اینجاست که گزارش های مردمی از مراجعات بازنشستگان ذوب آهن نشان می دهد که مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد ایران عنوان می کنند بازنشستگان ذوب آهن اصفهان بروند شخصا نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند. در حالی که اکثر قریب به اتفاق این بازنشستگان، حدود نیمی از سالهای کاری خود حق بیمه تأمین اجتماعی و نیمی دیگر از سالهای کاری خود حق بیمه خدمات درمانی پرداخت کرده اند.

    یک سوال مهم اینجا مطرح است که آیا پس از 30 سال پرداخت حق بیمه، یک بازنشسته کشوری حقی در دریافت خدمات درمانی بیمه ندارد؟

    بازنشستگان صنعت فولاد، برخلاف دیگر بازنشستگان کشوری با وجود اینکه استخدام رسمی کشور بوده اند و بازنشسته کشوری محسوب می شوند، تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری نیستند.

    قطع ناگهانی بیمه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در حالی است که مستمری بگیران و بازنشستگان این شرکت با گذشت بیش از دو سال، هنوز در دریافت مستمری و حقوق خود دچار مشکل هستند.

    در حالی که آخرین روز آذرماه را پشت سر می گذاریم، بازنشستگان ذوب آهن اصفهان هنوز حقوق آبان ماه خود را دریافت نکرده اند.

    پیش از این، یکبار نیز در سال گذشته به دلیل عدم واریز پول از سوی شرکت سهامی ذوب اهن اصفهان، بیمه 32 هزار خانواده بازنشسته ذوب آهن اصفهان از درجه اعتبار ساقط شده بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی