عصر بازار

اولویت دولت بر بیمه حوادث اماکن شهری و روستایی

عصر اعتبار- از سال ۹۰ با پیشنهاد سازمان مدیریت بحران و بیمه مرکزی، دولت بیمه اموال منقول وغیر منقول را به تصویب رساند اما متاسفانه از سال ۹۰، فقط ۲۰ درصد دستگاه ها اموال منقول و غیرمنقول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده اند.

اولویت دولت بر بیمه حوادث اماکن شهری و روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، از رشد 10 درصدی بیمه حوادث اماکن مسکونی طی سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مردم و حمایت منابع مالیاتی تا سال آینده(1395) حداقل 50 درصد اماکن مسکونی کشور بیمه همگانی حوادث شوند.

    ** بیمه حوادث اولویت شهرداری ها در سال 95
    وی افزود: طبق ضوابط و مقررات بودجه ای از سال آینده، شهرداری ها و دهیاری های کشور مجازند تا بیمه حوادث را برای اماکن شهری و روستایی در اولویت قرار دهند.
    لطیفی گفت: شهرداری مکلف است همه تجهیزات شهری اعم از پل ها و ابنیه ها را تحت پوشش بیمه قرار دهد و خسارات وارده را بیمه جبران کند.

    ** همه اموال منقول و غیرمنقول باید بیمه شود
    معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به دستگاه های دولتی نیز اشاره کرد و افزود: از سال 90 با پیشنهاد سازمان مدیریت بحران و بیمه مرکزی، دولت بیمه اموال منقول وغیر منقول را به تصویب رساند اما متاسفانه از سال 90، فقط 20 درصد دستگاه ها اموال منقول و غیرمنقول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده اند.

    وی ادامه داد: البته با اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران، این رقم افزایش یافته است.

    معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران همچنین ابراز امیدواری کرد تا اموال منقول و غیرمنقول تحت پوشش صد در صدی بیمه قرار گیرد.

    لطیفی گفت: همه دستگاه ها در برنامه ششم موظف هستند تا اموال منقول وغیر منقول خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

    هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از امروز(دوشنبه) آغاز شده و تا پنجم دی ماه ادامه دارد.

    نخستین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی «مدیریت بحران، بیمه و کاهش خطر پذیری حوادث» نام گرفته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی