عصر بازار

واعظی:

ایران و روسیه پیمان پولی مشترک ایجاد می کنند

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و روسیه برای تبادل آسان ریال و روبل با یکدیگر پیمان پولی منعقد می کنند تا همکاری های اقتصادی دو کشور تسهیل شود.

ایران و روسیه پیمان پولی مشترک ایجاد می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود واعظی امروز (سه شنبه) در حاشیه دیدار با «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در محل این وزارتخانه افزود: انعقاد این پیمان پولی مشترک با هدف آسان سازی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور انجام خواهد شد.
    وی گفت: موانع گسترش همکاری های بیشتر دوجانبه در این دیدار بررسی و مقرر شد تلاش ها برای برطرف کردن این مشکلات به صورت هماهنگ صورت گیرد.
    واعظی، انجام مذاکره با طرف روسی برای کاهش تعرفه صدور کالاهای ایرانی به روسیه را یادآورشد و افزود: مقرر شده روسیه گام های لازم برای ایجاد کاهش در تعرفه های گمرکی خود به نفع ایران را انجام دهد.
    وزیر ارتباطات گفت: همکاری های تجاری اقتصادی ایران و روسیه با رویکرد تولید مشترک گسترش خواهد یافت.
    وی با یادآوری گشایش نمایشگاه بزرگ روسیه در تهران از دیروز(دوشنبه) افزود: شرکت های روسی در این نمایشگاه محصولات متنوعی را به نمایش گذاشته اند و علاوه بر آن قصد دارند همتایان ایرانی خود را برای همکاری های بیشتر ارزیابی کنند.
    واعظی یادآورشد: معاون اول نخست وزیر روسیه فردا(چهارشنبه) به تهران سفر می کند؛ دبیر اتحادیه اوراسیا نیز به دعوت ایران، این مقام روسی را همراهی می کند.
    ** تاکید بر افزایش سرمایه گذاری های مشترک
    مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز در این مراسم بر افزایش سطح همکاری های مشترک ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری های مشترک دو کشور باید از سطح کنونی بیشتر شود.
    وی افزود: روابط دوستانه ای که بین ایران و روسیه ایجاد شده زمینه خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری فراهم کرده است.
    مانتوروف تاکید کرد: زوایای جدیدی در روابط دو کشور گشوده خواهد شد و همکاری ها برای تولید مشترک کالاها افزایش خواهد یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی