عصر بازار

درآمد ۳ میلیونی دست فروشان مترو

عصر اعتبار- فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از اجرای طرح "ممنوعیت تردد و فعالیت دستفروشان" در مترو خبر داد و گفت: تامین آسایش، امنیت مسافران و تسهیل تردد، جلوگیری از ارائه محصولات بهداشتی قاچاق و زمینه‌های اخاذی، کاهش آلودگی بصری و ممانعت از سوء استفاده "ابزاری" از کودکان و زنان از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید.

درآمد ۳ میلیونی دست فروشان مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا علیپور از اجرای طرح ممنوعیت تردد دست فروشان در مترو خبر داد و گفت: اقدامات اولیه در راستای اجرای این طرح، طی چند هفته گذشته آغاز و از نیمه دوم آذر ماه عملیاتی شد؛ به گونه‌ای که هیچ دست فروشی اجازه فعالیت در متروی تهران را ندارد.

    وی با اشاره به فعالیت روزانه بالغ بر 4000 دست فروش در متروی تهران، افزود: مترو محل خرید و فروش و فعالیت دستفروشان نیست، ایستگاه‌های مترو دارای غرفه های غذایی، پوشاک و خدمات مطلوبی است.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به تردد روزانه بیش از 3 میلیون مسافر از طریق مترو، بیان کرد: ممانعت از فعالیت دست فروشان در مترو در راستای ایجاد امنیت و آسایش برای مسافران مترو صورت می گیرد.

    وی تاکید کرد: برخورد با دست فروشان مترو سلبی نیست، بلکه ایجابی و این طرح در راستای ارتقای انضباط شهری اجرا می‌شود.

    در آمد 1.5 تا 3 میلیونی دست فروشان مترو

    سردار علیپور ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، یگان حفاظت شهرداری تهران و پلیس پیشگیری ناجا، پلیس مترو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، یگان ویژه ناجا، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت مترو وارد عمل شده اند.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری یادآور شد: درآمد ماهیانه دست فروشان 1.5 میلیون تا 3 میلیون تومان برآورد می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه به طور حتم از فعالیت دست فروشان در مترو ممانعت خواهد شد، گفت: تمامی درب‌های ورودی مترو از خیابان، گیت کنترل بلیت و فضای بین درب های اصلی و گیت ها (راهروها، ایستگاه‌ها و سکوها) و در نهایت داخل واگن‌ها به صورت محسوس و غیرمحسوس کنترل خواهد شد.

    تشریح دلایل اجرای طرح "ممنوعیت تردد و فعالیت دست فروشان" در مترو

    این مقام مسئول با تشریح دلایل اجرای طرح ممنوعیت ورود دست فروشان به مترو خاطر نشان کرد: تامین آسایش و امنیت مسافران مترو مهمترین هدف اجرای این طرح است.

    براساس گزارش سایت پلیس، سردار علیپور ادامه داد: جلوگیری از ارائه محصولات بهداشتی قاچاق و زمینه‌های اخاذی، ممانعت از سوء استفاده "ابزاری" از کودکان و زنان، کاهش آلودگی بصری در مترو، ارتقاء انضباط شهری و رضایتمندی شهروندان نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی