عصر بازار

بانک مسکن آماده اجرای طرح تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی انبوه سازان است

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بانک مسکن از آمادگی این بانک برای اجرای طرح تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان انبوه سازان خبرداد و گفت: در صورتی که بانک مرکزی با ۲ پیشنهاد بانک مسکن موافقت کند اجرای این طرح در شعب آغاز می شود.

بانک مسکن آماده اجرای طرح تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی انبوه سازان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: بانک مسکن پیشنهاد کرده است که برای اجرای این طرح، کارمزد خدمات تضمین وصول اقساط این تسهیلات را با پنج درصد و یا بدون تضمین، وصول آن را با سه درصد برای فروش مسکن انبوه سازان اجرایی کند.
    وی با بیان اینکه موافقت اولیه در این زمینه از بانک مرکزی گرفته شده است، گفت: به محض ابلاغ میزان کارمزد این خدمات توسط بانک مرکزی، اجرای آن در شعب بانک مسکن آغاز می شود.
    رحیمی انارکی یادآورشد: با توجه به اینکه خدمات بخش عاملیت وصول اقساط و تضمین وصول اقساط ، از شورای پول و اعتبار مصوبه دارد، نیازی به ارسال این دو پیشنهاد توسط بانک مرکزی به شورای پول واعتبار نیست و بانک مرکزی می تواند در این زمینه تصمیم گیری کند.
    این عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به میزان سود این تسهیلات افزود: سود این تسهیلات متناسب با نرخ تورم یعنی حدود 14 درصد خواهد بود، هرچند که این مساله توافقی بین انبوه سازان و خریداران است تا میزان سود تسهیلات 100 میلیون تومانی به صورت توافقی تعیین شود.
    وی تاکید کرد: اجرای این طرح در بانک مسکن منابع مالی این بانک را درگیر نمی کند و به نظر می رسد اقشار متوسط به بالای جامعه می توانند از این تسهیلات برای خرید مسکن استفاده کنند.
    رحیمی انارکی اظهارداشت: انتخاب اجرای یکی از این دو پیشنهاد توسط بانک مسکن، به توافق بین انبوه سازان و خریداران بستگی دارد و بانک مسکن فقط خدمات وصول اقساط آن را با تضمین و یا بدون تضمین برعهده خواهد داشت.
    در طرح پرداخت تسهیلات انبوه سازان برای خرید مسکن، خریداران تا مبلغ 100 میلیون تومان می توانند از تسهیلات انبوه سازان استفاده کنند و بانک مسکن تنها تضمین کننده وصول اقساط این تسهیلات خواهد بود تا در موعد مقرر از طرف خریداران به فروشندگان پرداخت شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی