عصر بازار

دکتر صالح آبادی :

"اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است

عصر اعتبار: مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: اگزیم نیوز خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است و این پایگاه خبری – تحلیلی با هدف تعامل دوسویه و همگرایی نهادها و فعالان صادراتی تاسیس شده است.

"اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰
  • "اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است
  • "اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است
  • "اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است
  • "اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است
  • "اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است
  • "اگزیم نیوز" خانه رسانه‌ها و صادرکنندگان است

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر "علی صالح آبادی" در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی اگزیم نیوز با اعلام این مطلب افزود: ترویج فرهنگ و دانش تجارت بین الملل در کشور، ارائه اطلاعات و تحلیل‌های تخصصی به ذینفعان حوزه صادرات، ارگان های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی از جمله اهداف راه اندازی پایگاه یاد شده به شمار می رود.

به گفته دکتر صالح آبادی تقویت گفتمان تجارت بین الملل و توسعه صادرات، شناخت پتانسیل های تجاری و احصاء چالش ها، تسهیل دسترسی به آخرین تحولات حوزه صادرات و شناسایی کشورهای مختلف و ظرفیت‌های صادراتی از دیگر اهداف مدنظر برای تاسیس پایگاه اطلاع رسانی اگزیم نیوز است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به لزوم تحلیل موضوعات مبتلابه جامعه صادراتی و لزوم کمک این پایگاه اطلاع رسانی در این عرصه اظهار داشت: شناخت خلاها و مشکلات مرتبط با صادرات و دستگاههای مرتفع کننده این معضلات از یکسو و دریافت دیدگاههای فعالان صادراتی ، سیاستگذاران سازمانهای اقتصادی و مدیران تصمیم ساز حوزه واردات و صادرات از طریق این پایگاه نقش مهمی در حذف موانع پیش روی صادرات خواهد داشت.

وی با اشاره به مولفه های درون زا و برون گرای اقتصاد مقاومتی ، تعامل اقتصاد کشور با دنیا را مهم توصیف کرد و گفت: یکی از نشانه های رقابت پذیری تولید ، صادرات محور بودن آن است و بانک توسعه صادرات در پی کاهش اتکاء به نفت و افزایش صادرات غیر نفتی است.

افزایش صادرات با ارزش افزوده بالا ، واردات مواد اولیه، واسطه ای و تکنولوژی روز و جذب سرمایه های مالی خارجی سه محور اساسی فعالیت دولت در دوران پساتحریم عنوان شد که مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید ویژه ای بر آن داشت.

وی ابراز امیدواری کرد پایگاه خبری – تحلیلی اگزیم نیوز آخرین اخبارو گزارشهای مرتبط با حوزه تجارت بین الملل را به اطلاع متخصصان و صادرکنندگان برساند و درمدت زمان کوتاهی بتواند به منبع موثقی برای دریافت اطلاعات دقیق و تخصصی تبدیل شود.

پایگاه خبری – تحلیلی اگزیم نیوز که با حمایت بانک توسعه صادرات از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند، با شعار رسانه ماندگار – تجارت پایدار پا به عرصه رسانه های خبری گذارده است.

"اگزیم" مخفف لاتین صادرات و واردات است و از دو حرف اول کلمات Export و Import آمده است. بانک توسعه صادرات ایران را به دلیل فعالیت تخصصی در این حوزه، به عنوان اگزیم‌بانک ایران می‌شناسند.

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی